رویترز اعلام کرد

مقاومت نفت خام در برابر فشار تولید بیشتر آمریکا/ قیمت طلای سیاه همچنان بالای 74 دلار

علی‌رغم کاهش قیمت نفت به علت افزایش تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا، هر بشکه نفت بالای74 دلار فروخته می شود.
کد خبر: ۹۰۰۹۶۴۸
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳


به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت نفت امروز به دنبال افزایش تعداد دکل‌های حفاری نفت در آمریکا کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 4 سنت کاهش 74.02 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 9 سنت کاهش 68.31 دلار در هر بشکه معامله شد.

حفاران آمریکایی در هفته منتهی به 20 آوریل، 5 دکل نفتی را فعال کردند و در مجموع تعداد دکل‌های نفتی فعال این کشور به 820 دکل رسیده است که بالاترین میزان از مارس 2015 به شمار می‌رود.

افزایش تعداد دکل‌های نفتی در آمریکا، میزان تولید نفت این کشور را افزایش خواهد داد. اکنون تولید نفت آمریکا به رکورد 10.54 میلیون بشکه در روز رسیده است. تنها روسیه با تولید 11 میلیون بشکه نفت در روز از آمریکا بیشتر نفت تولید می‌کند.

علی رغم کاهش قیمت نفت در روز جمعه، در مجموع بازارهای نفتی به ویژه به علت تقاضای قوی در آسیا همچنان تقویت شده هستند و قیمت نفت برنت 20 درصد از کمترین قیمت سال 2018 که در ماه فوریه رقم خورد، بالاتر است.

همچنین قیمت‌ها با کاهش تولید کشورهای عضو اوپک و روسیه که از ابتدای سال 2017 آغاز شده، تقویت شده است.

کری گریج، استراتژیست بانک جی پی مورگان گفت: «فشار مضاعف بر قیمت نفت، از ناحیه تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای اصلی صادرکننده نفت نظیر ونزوئلا، ایران و روسیه است.» وی به اقدامات اخیر دولت آمریکا علیه شرکت‌ها و اشخاص روسی و بعلاوه احتمال اقدامات جدید علیه ونزوئلا و ایران اشاره دارد.

آمریکا تا 12 می تصمیم می‌گیرد که توافق هسته ای با ایران را ترک کند یا نه و در عوض تحریم‌های جدیدی علیه ایران نظیر تحریم علیه صادرات نفت این کشور اعمال کند. این تحریم می‌تواند عرضه نفت در جهان را بیش از پیش کم کند.

اقدامات تجاری آمریکا علیه روسیه و احتمالا ایران منجر به کاهش ارزش روبل روسیه و ریال ایران شده است.

ارسال نظرات