پس از آنکه بانک مرکزی آلمان نیمی از ذخایر طلای این کشور را از آمریکا بازگرداند برای اطمینان عموم از اینکه این دارایی‌ها در خاک آلمان است، تعدادی شمش‌های طلا را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۹۰۰۹۶۴۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، بانک مرکزی فدرال آلمان ذخایر طلای این کشور را به نمایش گذاشت.

این ذخایر تا پیش از این در آمریکا نگهداری می‌شدند که اخیراً آلمان اقدام به بازگرداندن این ذخایر از آمریکا کرد.

پس از آمریکا، آلمان بزرگترین ذخایر طلای جهان را در اختیار داشته و میزان آن 3 هزار و 400 تن اعلام شده است.

ارزش تقریبی این طلا 145 میلیارد دلار برآورد می‌شود و هدف از این اقدام دولت آلمان در به نمایش گذاشتن ذخایر طلای این کشور ایجاد اطمینان عمومی مبنی بر نگهداری از این ذخایر در خاک آلمان است.

دولت آلمان در طول جنگ سرد و برای حفظ امنیت ذخایر طلای خود از حمله احتمالی شوروی آنها را به خزانه‌های بانک‌های مرکزی آمریکا در نیویورک، لندن و پاریس منتقل کرد اما افزایش فشارهای عمومی باعث شده است که بانک مرکزی فدرال آلمان نیمی از ذخایر طلای خود را از آمریکا، انگلیس و فرانسه بازگرداند.

در حال حاضر این طلاها در مکانی مخفی در زیرزمین بانک مرکزی آلمان در فرانکفورت نگهداری شده و 8 عدد از شمش‌های آن برای نمایش به موزه پول این کشور منتقل شده است.

کارل لودویگ پییل یکی از اعضای هیأت مدیره بانک مرکزی آلمان گفت: ما این شمش‌ها را نمایش می‌دهیم تا به مردم نشان دهیم که طلاها در آلمان هستند.

وی گفت: یکی دیگر از اهداف این اقدام ایجاد شفافیت است و شما تنها از طریق ایجاد شفافیت می‌توانید اعتماد عمومی را جلب کنید.

ارسال نظرات