حجت‌الاسلام میرلوحی گفت: برخی روشنفکران به گونه‌ای با احادیث شیعه برخورد می‌کنند که گویی بخش عمده‌ای از احادیث شیعه جعلی و از اسرائیلیات است آنها با شعار بازگشت به قرآن سعی دارند عترت را از قرآن جدا بدانند.
کد خبر: ۹۰۰۹۶۲۳
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست خبری همایش واکاوی رسالت میراث حدیثی شیعه امروز (دوشنبه 3 اردیبهشت) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی میرلوحی؛ رئیس این همایش در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: همایش واکاوی رسالت میراث حدیثی شیعه با هدف تجلیل از حرکت حفظ حدیث شیعه و حفظ جایگاه میراث حدیثی شیعه برگزار می‌شود. زیرا متأسفانه طی سالهای اخیر علیه این میراث گرانبها حملاتی از سوی روشنفکران صورت گرفت تا جایی که سعی در مجعول شمردن عمده احادیث شیعه کردند. این روشنفکران با شعار بازگشت به قرآن سعی دارند عترت را از قرآن جدا بدانند همان رفتاری که دشمنان اهل‌بیت(ع) پس از فوت رسول گرامی اسلام انجام دادند. معاویه شخصیتی بود که قرآن را بدون امیرالمومنین(ع) معرفی کرد. لذا حاصل رفتار وی ماجرای جانسوز کربلا شد.

حجت‌الاسلام میرلوحی با بیان اینکه شهید مطهری در سخنرانی‌های متعدد خود از خطر این عده‌ از روشنفکران خبر می‌داد، افزود: حال ما شاهد پیش‌بینی شهید مطهری در عصر حاضر هستیم. این عده از روشنفکران به گونه‌ای با احادیث شیعه برخورد می‌کنند که گویی بخش عمده‌ای از احادیث شیعه جعلی و از اسرائیلیات است و عده‌ای دیگر به دلیل دشمنی خود با اهل‌بیت(ع) احادیث مربوط به فضائل اهل عترت را موضوعی و جعلی معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن پیامبر و اهل‌بیت(ع) مفسر و تبیین کننده آیات قرآن معرفی می‌کند، تصریح کرد: خداوند در آیاتی از قرآن خطاب به پیامبر می‌فرماید ما این قرآن را نازل کردیم تا آن را به مردم بیان کنیم، لذا پیامبر گرامی اسلام مفسر و مبین قرآن کریم است و قرآن بدون معصوم معنایی ندارد. از این رو پیامبر فرمودند، من نزد شما قرآن و عترت را به یادگار گذاشتم که مشهور به حدیث ثقلین شد.

رئیس همایش واکاوی رسالت میراث حدیثی شیعه درباره جزئیات این همایش گفت: این همایش روز یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در شهر مقدس قم و با حضور علما و مراجع و اساتید حدیثی آغاز می‌شود. آیت‌الله استادی رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام احمدی رئیس سازمان سمت از سخنرانان افتتاحیه این همایش هستند.

در ادامه مراسم از کتاب اعتبارسنجی حدیث شیعه نوشته سیدعلیرضا حسینی شیرازی رونمایی می‌شود.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات