سید مرتضی علوی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سامان؛
حجت الاسلام عباس رضی گفت : خداوند انسان‌ها را به دو گروه فاسق و مؤمن تقسیم می‌کندکه علامت مؤمنین حاکمیت سه عشق برتر یعنی «الله، اهل بیت و جهاد در راه خدا» بر عشق‌های زمینی‌شان است.
کد خبر: ۹۰۰۹۵۷۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹

به گزارش خبر گزاری بسیج استان چهار محال و بختیاری؛

حجت الاسلام  عباس رضی در جمع کارکنان رسمی و وظیفه این ناحیه گفت : حضرت على(علیه‌السلام)  در خصوص مومنین واقعی می‌فرمایند: «أَفْضَلَ اَلْمُؤْمِنِینَ أَفْضَلُهُمْ تَقْدِمَةً مِنْ نَفْسِهِ وَ أَهْلِهِ وَ مَالِهِ. برترین مؤمنان كسى است كه از جان و  مال خانواده خود در راه خدا بیشتر مایه بگذاردکه مصداق بارز این فداکاری خود اهل‌بیت علیهم السلام هستند که بیشتر از هر کس دیگری از جان، مال و خانواده ‌شان در راه خدا مایه گذاشتند.

وی ادامه داد: گذشتن از جان، مال و خانواده، ممکن است با انگیزه‌های مختلف صورت بگیردبرخی مؤمنین از مال خودمی‌گذرند، چون قانون خلقت را می‌دانند، و می‌گویند چون به خدا اعتماد داریم، از مال در راه خدا می‌گذریم این دسته از مؤمنین چون ایمان به خداوند تبارک و تعالی دارند، می‌دانند که خدا از یک تا ۷۰۰ برابر جبران می‌کند. پس برای خدا هزینه می‌کنند.

حجت الاسلام رضی ادامه داد:اما گاهی انگیزه‌ی کسی در فدا کردن‌ها،انتظار بازگشت نیست، بلکه ناشی از عشق به خداوند تبارک و تعالی است. خداوند هم از همه امتحان می‌گیرد و درجه ایمان و عشق هر کس را با عمل او می‌سنجد،زیرا همه باید در ایمان و عشق امتحان بدهند.

وی در ادامه افزود:حضرت امام سجاد(علیه السلام)درحدیثی ویژگی های مومنان واقعی را 5مورد  عنوان کرده اند :

 1-الورع فی الخلوت: یعنی پرهیز از گناه درخلوت خودمان.

2- الحلم عندالغصب: یعنی کظم غیظ هنگام  عصبانیت که طبق احادیث و روایات یکی از راه های پرواز به سوی بهشت و گذر از مواقف اخروی همین مورد می باشد.

3-الصدقه فی القله: مومنان واقعی کسانی هستند که حتی در تنگ دستی خودشان به هم نوعشان کمک می کنند وصدقه می دهند.

4- الصدق عند الخوف: یعنی راست گفتن حتی اگر به ضرر انسان باشد.

5-الصبر عند المصیبت: یعنی انسان مومن در موقع گرفتاری ها و مصائب صبر پیشه کند و هیچ موقع به خداوند شکوه وشکایت نمی کند و همواره راضی به رضای الهی است.

وی در رابطه با مومنان حقیقی گفت:فردی از حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) پرسید: اگر کسی امام حسین (علیه السلام) را بشناسد و برای او عزاداری کند ولی امام زمان  خود رانشناسد مومن است یا نه: امام محمد باقر (علیه السلام) در جواب این شخص فرمودند :ایشان مسلمان هستند اما مومن نیستند و کسی که امام زمان خود رانشناسد مومن واقعی نیست.

حجت الاسلام رضی در ادامه خاطر نشان کردند : مومنین کسانی هستند که ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) را بپذیرند و اصولا ایمان باحضرت علی(علیه السلام) شروع می شود به همین خاطر ایشان را امیر المومنین می نامند.

 

 

 

ارسال نظرات