امام جمعه فارسان در نشست صالحین این شهرستان دعای دسته جمعی را به استجابت نزدیک تر دانست.
کد خبر: ۹۰۰۹۵۴۸
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ پنجمین نشست تربیت و تعالی حوزه ای با موضوع موانع استجابت دعا با حضور شورای حوزه، فرماندهان پایگاه ها و سرگروه های صالحین شهرستان فارسان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملک پور، امام جمعه فارسان در این نشست، با بیان سخن امام علی (علیه السلام ) که فرمودند ((محبوب ترین اعمال نزد خداوند در روی زمین دعا می باشد.))گفت: دعا و درخواست حاجت نمودن از خداوند متعال در قرآن سیره معصومین (علیهم السلام )بسیار  تاکید شده است.

وی افزود: بشر با توجه به مشکلات زندگی که برایش به وجود می آید نیازمند ارتباط با یک منبع انس بی پایان است، تا از خطرات و سختی های زندگی به او پناه ببرد و راه این ارتباط با خالق هستی دعا می باشد.

 ملک پور، ادامه داد: در دعا نمودن، انسان نباید خودخواه باشد و تنها برای و رفع مشکلات خود دست به دعا بردارد؛ بلکه دعای دسته جمعی و همدیگر را در دعا شریک خود قراردادن، به استجابت نزدیک تر است .حتی بسیار سفارش شده که  هنگام دعا از افراد صالح نام برده شود، تا خداوند به حرمت این بزرگان خواسته ی ما را بپذیرد.

امام جمعه فارسان خاطرنشان کرد: موانع بسیاری بر سر راه اجابت دعای ما قرار دارد از جمله؛ گناه، که  انسان با اعمال و رفتار ناشایست خود در زندگی و در برخورد با دیگران و انجام دادن معصیت خدا ،راه پذیرفتن دعارا  به روی  خود می بندد.

وی افزود: ستم کردن به دیگران دومین مانع استجابت دعاست، که خداوند در قرآن خطاب به بنی اسرائیل فرمود: تا زمانی که از ظلم و ستم دست نکشید هیچ دعائی از شما به درگاه الهی پذیرفته نمی شود

این کارشناس مسایل دینی اضافه کرد: ناسازگاری دعا با حکمت خداوند، از دیگر عواملی است که مانع استجابت دعا می شود، مثلا گفته نشود خدایا ما را از مردم بی نیاز گردان؛ چرا که همه ی ما باید با هم تعاون و همکاری داشته باشیم و همه به هم نیازمند هستند؛ بلکه گفته شود ما از افراد شرور و ظالم بی نیاز گردان و موارد بسیاری از این دست.

حجت الاسلام والمسلمین ملک پور گفت: مانع دیگر اینکه انسان به درآمد خود توجهی نکند و به هرشکلی که به هر وسیله ای کسب درآمد نماید که این ناپاکی  درآمد، نه تنها از استجابت دعا جلوگیری می کند بلکه نسل انسان را به تباهی می کشاند. 

ارسال نظرات