وقوع 3 زمین‌لرزه در کمتر از یک ساعت
سه زمین‌لرزه به بزرگی 4.5، 3.4 و 3.1 ریشتر بامداد امروز حوالی شهر کوهبنان را لرزاند، این زمین‌لرزه‌ها که در فاصله زمانی کمتر از یک ساعت اتفاق افتاد ترس زیادی در بین مردم به‌وجود آورد و بسیاری از مردم شب را در چادرها،کانکس‌ و فضاهای عمومی سپری کردند
کد خبر: ۹۰۰۹۵۳۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسبج از کرمان، سه زمین‌لرزه به بزرگی 4.5، 3.4 و 3.1 ریشتر بامداد امروز حوالی شهر کوهبنان را لرزاند، این زمین‌لرزه‌ها که در فاصله زمانی کمتر از یک ساعت اتفاق افتاد ترس زیادی در بین مردم به‌وجود آورد و بسیاری از مردم شب را در چادرها،کانکس‌ و فضاهای عمومی سپری کردند.

ستاد بحران شهرستان به همراه نیروهای امدادی و تمام تجهیزات خودرویی به‌صورت آماده‌باش درآمدند و اکیپ نیروهای امدادی و ارزیاب برای بررسی میزان خسارات وارده به مناطق مختلف شهرستان اعزام شدند.

زلزله‌های اخیر کوهبنان خسارت جانی نداشته است اما ضرورت دارد تمام شهروندان کوهبنانی نسبت به بهسازی و مقاوم‌سازی منازل مسکونی خود اقدام کنند و یا با ساخت اتاق امن محلی مطمئن و مناسب برای ساعت خواب و استراحت خود داشته باشند.

زلزله‌ها خسارتی نداشته است

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به وقوع زمین‌لرزه‌های اخیر در کوهبنان استان کرمان اظهار داشت: خوشبختانه این زمین‌لرزه‌ها هیچ‌گونه تلفاتی نداشته است.

وی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند، عنوان کرد: ستاد بحران شهرستان کوهبنان روز گذشته تشکیل شده و در حال آماده‌باش کامل قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمان خاطرنشان کرد: همچنین ستاد بحران استان و شهرستان‌های همجوار از جمله رفسنجان، راور، زرند و ... در آمادگی کامل قرار دارند.

به گزارش فارس، پس از وقوع زمین‌لرزه 4.6 ریشتری که حوالی کیانشهر کرمان را ساعت 00:33:50 روز دوم اردیبهشت ماه در عمق 10 کیلومتری زمین لرزاند، تاکنون 10 زمین‌لرزه در کوهبنان کرمان ثبت شده است که دو زمین‌لرزه با قدرت بالای 4 ریشتر بوده است.

 

ارسال نظرات