دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور از تشکیل گروه‌های ۱۰ نفره امر به معروف و نهی از منکر خبر دادو بیان کرد: ۱۰ هزار نفر در سطح کشور جزو گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر هستند و ۵۵۰ عنوان کتاب با موضوع فریضتین امر به معروف و نهی از منکر چاپ شده است.
کد خبر: ۹۰۰۹۵۲۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد زرگر، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: استان کردستان استانی زر خیز از نظر انسان‌های فرهیخته و دانشمند و ایستادگی در برابر دشمنی‌های استکبار است.
حجت‌الاسلام زرگر بیان کرد: از سال اول تشکیل این ستاد در سال ۱۳۷۲ بحث اصل هشتم قانون و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار قرار گرفت و در سال ۹۴ همان چیزی که به عنوان لایحه مطرح بود در چهار دولت در کمیسیون‌های مختلف به عنوان طرح در مجلس تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه فریضیه امر به معروف و نهی از منکر یکی از فرایضی است که در طول تاریخ زمین مانده و به آن کمتر توجه شده است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این فریضه با تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر احیا شد.

وی عنوان کرد: این قانون در دو بخش بوده که بخش اول مربوط به قانوان اجرای امر به معروف و نهی از منکر و بخش دوم در مورد تشکیلات ستاد است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور اعلام کرد: ستاد متولی امر به معروف و نهی از منکر اعم از اجرا و احیای آن است و ستاد براساس قانون حرکت‌های خوبی در ارتباط با این فریضه به انجام رسانده است.

وی در پاسخ به سؤالی یکی از خبرنگاران در مورد تبلیغات فضای مجازی در مورد ترویج بی‌حجابی در جامعه بیان کرد: وظیفه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است که به این قبیل مسائلی که در جامعه بروز و ظهور می‌کند، برخورد کند و ستاد با انجام کار‌های فرهنگی تلاش دارد که اینگونه مسائل به وجود نیاید.

حجت‌الاسلام زرگر ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ستاد هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند متولی این امر باشد چراکه اگر این فعالیت‌ها صورت نمی‌گرفته جامعه رها می‌شد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه در تمامی ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌ها نیرو‌های امر به معروف و نهی از منکر مستقر هستند، گفت: ۳۰ هزار نفر در کشور نیروی شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

بومی‌سازی برنامه‌های در راس امور ستاد است

وی افزود: در کنار این نیرو‌ها «یاوران معروف» و گروه‌های مردمی «طلایه‌داران امربه معروف و نهی از منکر» در سطح ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌های خود معضلات را بررسی و برای آن راه حل پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام زرگر با اشاره به اینکه هیچگاه نباید یک فرم و برنامه خاصی را برای کل کشور در نظر گرفت، گفت: بومی‌سازی برنامه‌ها باید در رأس طراحی تمام امور کشور قرار گیرد که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه اصل حریم نگه داشتن و عفیف بودن یک برنامه الهی برای رسیدن به سعادت است، بیان کرد: خداوند متعال برای رسیدن به سعادت و کمال و زندگی بهتر یک برنامه مدون را تدوین کرده است که اگر آن را اجرا نکنیم هیچگاه به سعادت نمی‌رسیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور از تشکیل گروه‌های ۱۰ نفره امر به معروف و نهی از منکر خبر دادو بیان کرد: ۱۰ هزار نفر در سطح کشور جزو گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر هستند و ۵۵۰ عنوان کتاب با موضوع فریضتین امر به معروف و نهی از منکر چاپ شده است.

وی با اشاره به تصاویر پخش شده در فضای مجازی در مورد برخورد نیروی انتظامی گفت: ما علیرغم اینکه به هیچ وجه موافق این حرکت‌ها نیستیم، اما باید بدانیم که این فیلمی که در فضای مجازی پخش می‌شود باید به دو مسئله توجه کنیم اینکه این تصویر همه آن چیزیست که اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام زرگر با تأکید بر اینکه فضای مجازی هیچگاه به نفع ما حرکت نمی‌کند، عنوان کرد: ما باید خود را در جای خانم مامور نیروی انتظامی قرار دهیم آیا در اولین برخورد با این افراد این حرکت را از خود نشان می‌دهیم.

وی افزود: مقدمات این حرکت‌ها را باید پیدا کنیم اینکه چه التماس‌ها و خواهش‌هایی صورت گرفته که در نتیجه اینگونه برخورد‌ها انجام شده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور در پایان یادآور شد: ما هیچگاه با این برخورد‌ها برای اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر موافق نبوده و این گفته رهبرمعظم انقلاب را همواره مد نظر داریم که «بگویید و بروید» و برای اثرگذاری این فریضتین لازم است تا ۱۰ نفر یک تذکر را بدهند تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات