خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد

ضرورت چاره اندیشی برای حل مشکل ریزگرد‌ها در کشور

یکی از مراجع تقلید گفت: باید سعی کرد با کاشت درختان به حالت اولیه برگردد زیرا اینگونه مسئله آلودگی هوا در تهران، اهواز و شهر‌های دیگر ایجاد می‌شود بنابراین آلودگی‌ها و ریزگرد‌ها مهم است و باید برای آن چاره اندیشی کرد.
کد خبر: ۹۰۰۹۴۹۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
ضرورت چاره اندیشی برای حل مشکل ریزگرد‌ها در کشور
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: زحمات و خدمات شما در زمینه سلامت بسیار ارزشمند است و مسئله مهم اجتماعی محسوب می‌شود و هر فرد وظیفه دارد به سلامت خود اهمیت دهد.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی باید نسبت به اوضاع بدن خود بصیر و بینا باشد؛ خداوند افراد را متفاوت آفریده بنابراین هر فرد باید طبیب خود باشد همچنین این امر مسئله فرهنگی است و باید در این زمینه مطالعات داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به مباحث طب سنتی گفت: در زمینه طب در زمان گذشته ابزار و پیشرفت کنونی وجود نداشت و افرادی سوء استفاد کردند و بسیاری مباحث را نوشتند که درست نیست. مقداری از آنچه ابن سینا و امثال او دارند اصالت دارد و درست است و در اخبار اهل بیت (ع) ذکر شده که بیشتر به عمل مربوط است و به دارو مربوط نیست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در سلامت کم خوردن است که از هر دارویی مؤثرتر است البته سلامت با خواب و کار ارتباط دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه علم فقه و علم طب با علوم دیگر متفاوت هستند گفت: واجب است این علوم را بیاموزیم. باید تأکید شود که مردم طبیب خودشان باشند که اراده و همت می‌خواهد، ولی آن اراده و همت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در برخی موارد ورزش لازم است، زیرا خداوند بدن انسان را طوری آفریده که اگر حرکت نکند سست می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: آنچه اهل بیت (ع) در زمینه سلامت فرمودند: جنبه عملی دارد که شامل کم خوردن و حرکت کردن است.

وی با بیان اینکه اسلام به روحیات اشخاص اهمیت داده است گفت: این امر در سلامت انسان مؤثر است، زیرا جسم و روح با هم مرتبط هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به دیدار با جمعی از مردم اهواز گفت: آن‌ها بیان می‌کردند در گذشته در بیابان‌های کنونی اهواز باتلاق، آب و درخت وجود داشت که از گرد و غبار جلوگیری می‌کرد، ولی این مناطق را فروختند و ویلا احداث کردند بنابراین اکنون از بین رفته است و مشکل ریزگرد‌ها به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: باید سعی کرد با کاشت درختان شرایط به حالت اولیه برگردد، زیرا اینگونه مسئله آلودگی هوا در تهران، اهواز و شهر‌های دیگر ایجاد می‌شود بنابراین آلودگی‌ها و ریزگرد‌ها مسئله مهمی است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه قم یکی از استان‌های محروم کشور است گفت: قم از نظر بارندگی در وضعیت خوبی قرار ندارد و اگر افرادی همت کنند و به کشت و کار در زمین‌ها بپردازند یکی از خدمات مطلوب محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله ازدواج و تأخیر در ازواج از مسائل مهم دیگر است که در روح و روان انسان‌ها مؤثر است.
ارسال نظرات