مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع) :

تحقق شعار سال در گرو استفاده از تمام ظرفیت های داخلی است

حجت الاسلام سرافراز گفت: حمایت از تولید ملی، اصلاح سبک زندگی، عدم اتکا به نفت ارکان تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی است.
کد خبر: ۹۰۰۹۴۶۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به اهمیت بازخوانی و تبیین فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری، گفت: چند سالی است که اقتصاد خودش را بعنوان استراتژیک ترین مسئله پیش روی انقلاب اسلامی معرفی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز افزود: نامگذاری سالها با محتوای اقتصادی، اهمیت این امر را در نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان می دهد.

وی ادامه داد: پیام نوروزی حضرت اقا علاوه بر تعیین نام و شعار سال جدید، حاوی نکاتی در مورد وضعیت سال گذشته و نکاتی در باب سال آتی شمسی بود، که ایشان در یک ارزیابی از فراز و نشیب ها، تلخ و شیرین های سال 96، این سال را سال بروز عظمت و اقتدار و حضور ملّت خواندند.

این مقام مسئول تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب با اشاره به مشارکت بیش از 40 میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، 9دی و برتر از همه در راهپیمایی تماشایی 22 بهمن ، بررسی اجمالی از کارنامه جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب با توجه به شعارها، ارزش ها و اصول بنیادین  نیز داشتند.

وی خاطرنشان کرد: استقلال، آزادی، مردم سالاری، اعتماد به نفس و خودباوری ملی، عدالت، تحقق احکام دین و شریعت ، اصول بنیادین انقلاب از منظر رهبر فرزانه انقلاب بودند که گاهی با بی انصافی برخی افراد و با سوء استفاده از آزادی، این اصول را زیر سؤال می برند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، گفت: ظرفیت های موجود در کشور از دیگر بخش های بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، که به وجود جوانان تحصیل کرده و کوشا، فعالیت های آتش به اختیار در همه عرصه های مورد نیاز انقلاب و نظام و کشور، موج جمعیتی، مزیت های جغرافیایی کشور و منابع طبیعی ارزشمند اشاره فرمودند و استفاده از این ظرفیت ها را با ابتکار و حضور جوانان و مدیران فعال و کوشا مورد تأکید قرار دادند.

وی، در ادامه عوامل و موانع پیشرفت کشور را تبیین کرد و افزود: باور نداشتن یا اهمیت ندادن برخی مسئولان در دولت های مختلف به ظرفیت های کشور، تنبلی عده از مدیران و اعتماد به بیگانه، کم کاری و قبیله گرایی و فساد و اتکای اقتصاد کشور به نفت ، از عوامل و موانع پیشرفت به شمار می روند.

این مقام مسئول در زمینه اهمیت شعار سال جدید و راههای تحقق آن گفت: ویژگی شعار امسال هم جامعیت و هم شمول آن است، که قسمتی از آن به دولت و عمده  آن به خود مردم برمی گردد و بخشی از آن هم به رسانه ها و مجموعه عوامل مؤثر در اقتصاد بازمی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز تأکید کرد: اقتصاد پرکاربردترین واژه تولیدی رهبر فرزانه انقلاب در فضای سیاسی کشور در طول سالهای اخیر به شمار می رود. با این حال و با وجود گذشت چند سال از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، متأسفانه هنوز در ابتدای راه تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم و نامگذاری مجدد سال با محتوای اقتصادی تأکید کننده این مدعاست.

وی گفت:در سال حمایت از کالای ایرانی، همه مسئولان کشور باید همت اصلی خود را متوجه تولید داخلی کنند و در عین حال، مردم و دلسوزان کشور هم باید در کمک به مسئولان تلاش مضاعف نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، ارکان حمایت از کالای ایرانی را برشمرد و افزود: حمایت از تولید ملی، اصلاح سبک زندگی، عدم اتکا به نفت؛ از ارکان حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال می باشند.

وی راهکارهای حمایت از کالای ایرانی را نیز؛ ارتقای محصول تولید داخل، زمینه سازی فرهنگی، آموزش و تبلیغات و سرمایه گذاری عنوان کرد.

ارسال نظرات