خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از برگزاری مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت آذربایجان شرقی در اردوگاه الغدیر تبریز گفت: خانواده ها نخستین و موثرترین نقش را در شکل گیری زندگی قرآنی فرزندان ایفا می کنند.
کد خبر: ۹۰۰۹۴۶۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

حجت الاسلام علی مصائبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اظهار کرد: نماز همواره در قرآن به مسلمانان سفارش شده و اگر بخواهیم روح نماز و لذت نماز در زندگی را به معنای واقعی درک کنیم، باید با آن انس بگیریم.

وی افزود: هر شخص، خود باید به این مرحله از درک و فهم برسد که انس با خدا و نیایش را فراموش نکند که این مسئله مسلما تا ثیرگذارتر از آن است که بخواهیم با تبلیغ فردی را به سمت نماز دعوت کنیم.

 حجت الاسلام علی مصائبی در خصوص نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ قرآنی گفت: خانواده، بالاترین و مهم ترین نقش در آموزش قرآن را دارد و اگر تمام مسابقات، جامعه و حتی آموزش و پرورش تلاش کنند ولی تشویق و حمایت و آمادگی های روحی و روانی از طرف خانواده نباشد موفقیتی اتفاق نمی افتد.

وی همچنین در ادامه افزود: ارتباط فرزندان با پدر و مادر حتی در انتخاب رشته تحصیلی نیز تاثیر دارد چه برسد به بحث قرآنی که یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین بحث های زندگی انسان است.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به ویژگی های یک فرد قرآنی اظهار کرد: لذت و نشاط های معنوی عمیقی در دین اسلام وجود دارد اگر کسی به این لذت ها پی ببرد سراغ سایر لذت های زودگذر دنیوی نمی رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان اذعان داشت: تمام مردم برای استفاده بهتر از ماه قرآن و عبادت برنامه های ویژه ای دارند و یکی از برنامه های شاخص این اداره کل جزء خوانی قرآن در مساجد و بقعه ها است که به صورت متمرکز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز با حضور قاریان برتر برگزار می شود .

ارسال نظرات