خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) اذعان کرد:

نشر انقلاب و روحیه جهادی در سطح دنیا، بزرگترین دستاورد سپاه

سرهنگ بهرامی گفت: بزرگترین دستاورد سپاه، نشر و اشاعه فرهنگ بسیجی و ایجاد روحیه جهادی و انقلابی و مقاومت در جهان بوده و توانسته انقلاب اسلامی را در بسیاری از نقاط منطقه و جهان پایه گذاری کند
کد خبر: ۹۰۰۹۴۶۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

سرهنگ داود بهرامی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص علت تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب، حضرت امام(ره) با توجه به بصیرت بالا و بینش سیاسی عمیقی که داشتند می دانستند که دشمنان زیادی خواهد داشت که در رأس آنها استکبار جهانی آمریکا قرار داشت‌.
وی گفت: امام خمینی(ره) به این موضوع علم و آگاهی داشتند که هر لحظه ممکن است از هر گوشه جهان، دست هایی برای نابودی انقلاب اسلامی نوپا، زمینه سازی کند.بنابراین امام خمینی(ره) درصدد برآمدند که محافظی برای انقلاب ایجاد نمایند.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) ضمن اشاره به وجود جوانان انقلابی برای محافظت از انقلاب نوپا اظهار کرد: جوانانی با روحیه انقلابی هسته هایی را برای محافظت از تمامیت انقلاب ایجاد کرده بودند اما با فرمان تاریخی امام خمینی(ره)، دستور تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ دوم اردیبهشت ۵۸ رسما صادر شد تا سپاه، از انقلاب اسلامی جوان، نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان محافظت نماید.
سرهنگ بهرامی ضمن اشاره به وظایف ارگان های دیگر در زمان شکل گیری انقلاب عنوان کرد: ارگان های دیگر شامل ارتش برای مخافظت ارضی کشور، ژاندارمری و شهربانی برای حفظ امنیت داخلی مشغول فعالیت بودند اما سپاه باید حافظ انقلاب اسلامی در ایران و سراسر جهان می شد.
وی در ادامه افزود: سپاه ایجاد شد تا علاوه بر حفاظت از انقلاب اسلامی در سراسر جهان، زمینه را برای ظهور منجی و برافرازی پرچم اسلام در گیتی آماده کرده و سربازانی شجاع را برای این مسیر پرورش دهد.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: سپاه توانست در همان ابتدای کار، مردم را بسیج کرده و توطئه های مختلفی از جمله قائله مازندران و کردستان را با تدابیر هوشمندانه خنثی نماید. همچنین در دوران دفاع مقدس نیز، توانست با رهبری مدبرانه معمار بزرگ انقلاب و تدابیر فرماندهان و جانفشانی سربازان مخلص و همکاری ارتش جمهوری اسلامی، از تمام قشرها جنگ را مدیریت کرده و به پیروزی برساند.
سرهنگ بهرامی با اشاره به خدمات سپاه پس از دوران جنگ خاطرنشان کرد: سپاه توانست در بخش های سازندگی کشور نقش بسیار خوبی را ایفا کند که می توان به ساخت تونل، پل، سدهای بسیار بزرگ با ظرفیت ذخیره بالا و بسیاری خدمات دیگر اشاره کرد که همه این خدمات در جهت خودکفایی و استفاده از پتانسیل های داخلی بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین در راستای ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت و نیز محرومیت زدایی در بخش کمک رسانی به مردم نیازمند، سپاه فعالیت های بسیار زیادی را انجام داده که از چشم هیچ فردی پوشیده نیست.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) در ادامه ضمن اشاره به فعالیت های فرا مرزی و منطقه ای سپاه یادآور شد: جنگیدن، به تنهایی مهم نیست بلکه ایجاد تفکر دفاع و ایستادگی امری مهم است که سپاه با هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری، توانست در کشورهای منطقه تفکر بسیجی و انقلابی و مقاومت را ایجاد کند و نمونه بارز آن کشور سوریه می باشد.
سرهنگ بهرامی اضافه کرد: سپاه پاسداران از زمان تشکیل تا امروز توانسته مقتدرانه تمام ماموریت ها و مسوولیت های خود را در راه خدمت به میهن و نشر و گسترش انقلاب اسلامی در سراسر جهان به خوبی به سرانجام برساند و اکنون در حال پرورش جوانانی غیور است تا پرچم اسلام و انقلاب را از طریق آنان به به دست منجی عالم بسپارد.
وی گفت: سپاه مختص تمام کسانی است که از ولایت فقیه تابعیت محض دارند، کسانی که توانایی خودسازی، شجاعت، متعهد و خستگی ناپذیر بودن در مسیر هدف داشته و پاسدار اسلام و انقلاب باشد. همچنین یک پاسدار باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد و تمام تلاشش برای رضای خدا باشد.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) در ادامه در خصوص بزرگترین دستاورد سپاه پاسداران از ابتدا تا امروز خاطرنشان کرد: بزرگترین دستاورد سپاه، نشر و اشاعه فرهنگ بسیجی و ایجاد روحیه جهادی و انقلابی و مقاومت در جهان بوده و توانسته انقلاب اسلامی را در بسیاری از نقاط منطقه و جهان پایه گذاری کند.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها