خبرهای داغ:
خوزستان

لایحه حمایت از محیط بانان در آستانه تصویب

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از تلاش برای تصویب لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۹۴۵۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، سرهنگ جمشید محبت خانی در حاشیه عیادت از 2 محیط بان پارک ملی دز، در بیمارستان دزفول گفت: لایحه حمایت از محیط بانان در کمیسیون حقوق قضایی مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است که امیدواریم با تصویب این لایحه در صحن مجلس ، نمایندگان گام اساسی در حمایت از محیط بانان بر دارند.
وی با اشاره به حوادث رخ داده برای محیط بانان کشور در حفاظت از محیط زیست و تقدیم 120 شهید و 157 جانباز از بدو انقلاب اسلامی تاکنون افزود: با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی علاوه بر تامین معیشت محیط بانان ، مشکل بیمه مسئولیت و بیمه تکمیلی آنها برطرف خواهد شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در حال حاضر تنها 35درصد نیروی محیط بان مورد نیاز خود را در اختیار دارد و همچنان 65 درصد کمبود نیروی محیط بان در کشور وجود دارد تصریح کرد: در حالیکه تعداد محیط بان مورد نیاز سازمان حفاظت محیط زیست کشور هشت هزار و 500 نفر می باشد تنها 2 هزار و 800 نیرو در اختیار داریم.
وی ضمن دلجویی از محیط بانان مصدوم در حادثه تیراندازی صیادان متخلف در پارک ملی دز بر پیگیری نهایی این حادثه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان ارشد استان خوزستان تا شناسایی ، دستگیری و مجازات عوامل این حادثه تاکید کرد و گفت: پرونده ای در این رابطه تشکیل شده و در دست پیگیری قضایی است.
سه محیط بان پارک ملی دز صبح روز شنبه هفته جاری در تعقیب صیادان متخلف مورد اصابت گلوله اسلحه جنگی آنان قرار گرفته و زخمی شدند.
2 نفر از محیط بانان مصدوم در بیمارستان دزفول و یک نفر نیز در بیمارستان گلستان اهواز درمان را طی می کنند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور همچنین از محیط بان بستری در بیمارستان گلستان اهواز عیادت و از وی دلجویی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار