برپایی کمپین تغذیه در مازندران طی هفته سلامت/ ساحل خزر پاکسازی شد

دکتر برزگر با اشاره به برپایی کمپین های تغذیه در هفته سلامت، بیان کرد: چادرهای سلامت نیز در این هفته دائر است که در آن کارهای تن سنجی، فشار خون و تست قند خون انجام می شود.
کد خبر: ۹۰۰۹۴۳۸
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عقیل برزگر رئیس مرکز بهداشت ساری در حاشیه طرح پاکسازی ساحل فرح آباد ساری با بیان اینکه اول تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است، گفت: شعار امسال « پوشش همگانی سلامت برای همه و درهمه جا» است و در این هفته وزارت بهداشت برنامه های متعددی را برگزار می کنند.

وی افزود: سلامت دارای ابعاد مختلف جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی است که باید به همه ابعاد آن توجه ویژه ای شود.

دکتر برزگر با اشاره به برپایی کمپین های تغذیه در هفته سلامت، بیان کرد: چادرهای سلامت نیز در این هفته دائر است که در آن کارهای تن سنجی، فشار خون و تست قند خون انجام می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری ادامه داد: در این هفته کارکنان ما در مراکز بهداشتی به هموطنان خدمات آموزشی تغذیه، بهداشت روان و ... را ارائه می دهند.

وی به همکاری معاونت بهداشتی و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت متولی ۲۵ درصد سلامت است و ۷۵ درصد آن برعهده سایر ادارات و دستگاه ها است و این وزارتخانه به تنهایی نمی تواند کارهای بهداشتی را برعهده بگیرد.

دکتر برزگر آموزش و پرورش را به عنوان یک دستگاه فرهنگ ساز دانست و افزود: در سال های گذشته تفاهم نامه های زیادی بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش منعقد شده است که می توان راه اندازی سفیران سلامت دانش آموزی را یکی از اقدامات خوب در راستای فرهنگ سازی در حوزه سلامت برشمرد .

رئیس شبکه بهداشت شهرستان ساری ادامه داد: برای فرهنگ سازی در حوزه های مختلف باید برنامه های آموزشی را از سنین ابتدایی آغاز کرد بنابراین ارتباط تنگاتنگی بین معاونت بهداشتی و آموزش و پرورش در امر آموزش و اطلاع رسانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دوم اردیبهشت ماه به عنوان زمین پاک نامگذاری شده است، گفت: همه ما می دانیم که حال زمین اصلا خوب نیست و هر جایی که پای انسان به آن کشیده شده در حال نابودی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها