خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 در جریان برنامه تهران گردی که با حضور احمد مسجد جامعی و حسن خلیل آبادی، دو عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، از برنامه ریزی برای تملک 5 باغ قدیمی شهرری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۹۳۸۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سید احمد صفوی در جریان بازدید از "خانه ملک" که یکی از موارد مورد بازدید تیم تهران گردی بود، وجود خانه باغ های قدیمی همچون این ملک، که دارای ثبت میراثی نیز هست بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: حفظ و حراست از باغ های شهری از مهمترین اولویت های مدیریت شهری است و در حال حاضر تبدیل 5 باغ با مساحتی بالغ بر 5 هکتار به بوستان عمومی در دستور کار سال جاری قرار دارد.

صفوی با اشاره به اینکه تملک باغ های دیلمان و قوام انجام شده است، افزود: باغ دیلمان به بوستان شهید مسلمی و باغ قوام به باغ ایرانی تبدیل می شود و در اختیار عموم قرار می گیرد تا شهروندان از این فضا بهره مند شوند.

وی در ادامه گفت: باغ های اناری، معین و ظهیر از دیگر باغ های قدیمی شهرری هستند که روند تملک آنها در جریان است و به فضاهای عمومی تبدیل می شوند.

صفوی به وضعیت مطلوب فضای سبز شهری منطقه 20 اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این منطقه سرانه ای بالغ بر 19 مترمربع دارد و در تلاش هستیم با احداث بوستان های جدید، این سرانه را به 20 مترمربع برسانیم.

 

دیدار با یکی از جانبازان منطقه 20 به مناسبت روز جانباز

تیم تهران گردی به همراه شهردار و مدیران ارشد منطقه 20 همزمان با اعیاد شعبانیه و روز جانباز به دیدار جانباز و آزاده ماشاء الله بویه رازی رفتند و ضمن عرض تبریک این ایام مبارک برای ایشان و خانواده معززشان آروزی سلامتی کردند.

ماشاء الله بویه رازی متولد 1337، در دفاع مقدس به مقام والای جانبازی و آزادگی نائل شده است.

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه حسن خلیل آبادی دیگر عضو شورای اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه و پژوهشگران، برنامه تهرانگردی سال 97 خود را از منطقه 20 آغاز کرد.

با توجه به همزمانی این برنامه با روز میلاد امام حسین(ع)، شروع برنامه از حسینیه مسلم ابن عقیل یکی از حسینه های قدیمی شهرری انجام شد و سپس ضمن حضور در مراسم شعبانیه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و زیارت حرمین شریف، از باغ توتی، چشمه علی، قلعه گبری، امامزاده عبدالله(ع)، خانه ملک و کارخانه قدیمی سیمان ری بازدید کردند.

 

 

 

ارسال نظرات