خبرهای داغ:
معاون حوزه علیمه امام جواد(ع) البرز تاکید کرد:

لزوم فرهنگ‌ سازی فعالیت جهادی در کمک به زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب

معاون پژوهشی حوزه علیمه سفیران هدایت امام جواد(ع) استان البرز از لزوم فرهنگ‌سازی فعالیت جهادی در بازسازی و کمک به زلزله‌زدگان مناطق غرب کشور به ویژه اهالی سرپل‌ذهاب و مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۹۳۷۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت‌السلام حسام‌الدین‌ایام  به اثرگذاری فعالیت‌های بسیج سازندگی در مناطق زلزله‌زده و لزوم مساعدت دستگاه‌های اجرای مناطق استان اشاره و اظهار داشت: با هدف کمک‌رسانی به اهالی روستاها و زلزله‌زدگان شهرستان سرپل‌ذهاب در قالب اردوی جهادی و از سوی گروه طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت امام جواد(ع) استان البرز به کرمانشاه آمدیم.

 

معاون پژوهشی حوزه علیمه سفیران هدایت امام جواد(ع) استان البرز گفت: انجام ثبت نام در این اردوهای جهادی باهدف کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور در سال قبل انجام پذیرفت و با مساعدت قرارگاه امام رضایی‌ها به همراه خانواده‌ها برای خدمات فرهنگی، عمرانی، اجتماعی به مناطق کم‌برخوردار استان کرمانشاه حضور داریم.

 

 وی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های متولی و اجرایی استان نسبت به تسریع در فعالیت‌های جهادی بسیج سازندگی، متذکر شد: خانواده‌های طلاب که در این فعالیت‌ها مشارکت کردند، منتظر مساعدت مسؤولان منطقه و امکان خدمت‌رسانی و انجام نقاشی داخل مدارس سرپل‌ذهاب و روستاهای اطراف هستند.

 

وی با یادآوری اینکه فعالیت جهادی در این مناطق حساسیت خاص خود در خدمت‌رسانی به شهروندان را دارد، گفت: امروز برحسب نیاز تجربه گروه‌های طلاب و جهادگر عملی و عمرانی است، چراکه قبلا بر منبرها صحبت می‌شد و اکنون به مردم در ساخت و سازها کمک‌رسانی می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه وقایعی طبیعی همچون زلزله اخیر همواره در همه جهان رخ می‌دهد و مبحث امتحان الهی در میان است، تصریح کرد: کار و تلاش در راستای کمک به مردم منطقه سبب می‌شود از دلخراشی این موارد نبُرند و خسته نشوند، همچنین وظیفه هموطنان کمک‌رسانی است تا با رعایت وظایف شرعی در امدادرسانی پیشگام شوند.

 

این طلبه جهادگر در مناطق زلزله‌زده سرپل‌ذهاب با بیان توصیه به افرادی که می‌خواهند برای کمک به این مناطق اقدام کنند، گفت: قرارگاه خاتم‌النبیاء(ص) و قرار گاه امام رضایی‌ها کار ثبت نام از بسیجیان جهادی را انجام می‌دهند و افراد می‌تواند در مناطق مستقر شوند و شروع به فعالیت جهادی کنند.

 

طلبه حوزه علمیه سفیران امام جواد(ع) استان البرز تصریح کرد: به عنوان مدرس حوزه علمیه نیز فعالیت دارم، معتقدم استان کرمانشاه بعد از دوران دفاع مقدس نیاز به رسیدگی بیشتری دارد و این نکته با حضور در مناطق روستایی احساس می‌شود.

 

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرمانشاه و در این خصوص که جوانان چگونه با انگیزه ترقیب به فعالیت‌های جهادی و نمک‌گیر فعالیت‌های سازندگی در مناطق زلزله‌زده استان شوند، گفت: همچون مشارکت بازدید از یادمان‌های مناطق راهیان نور که هرساله این حس برای نخستین تجربه می‌شود است و احتمالا دشوار باشد، اما با فعالیت در فضای جهادی این امر فرهنگ‌سازی می‌شود.

 

این مسئول اظهار داشت: مناطق غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه، کردستان، ایلام و... در دوران هشت سال دفاع مقدس اقدام و خدمات موثری انجام دادند، لذا علاوه بر شیعیان، برادران اهل تسنن نیز در این مناطق در راستای اهداف انقلاب اسلامی دارای وحدت و همدلی هستند، انسانیت و اتحاد آنان برای کمک‌رسانی به هم مثال‌زدنی است و در فعالیت‌های جهادی بسیج سازندگی حضور گسترده و خوبی دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار