خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه کار ما بکارگیری انسانها در راستای ماموریت سپاه و بسیج و در راستای حراست از انقلاب اسلامی است گفت: بسیج جامعه پزشکی نیز مانند تمام بخش ها کار فکری، ساماندهی و بکارگیری بسیجیان را در عرصه های مختلف برعهده دارد.
کد خبر: ۹۰۰۹۳۵۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) ظهر امروز در جلسه تکریم و معارفه مسئول بسیج جامعه پزشکی استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز میلاد امام سجاد(ع) با اشاره به میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهارداشت: به طور عام همه آنهایی که دلشان برای اسلام و ارزش های دینی می تپد پاسدار هستند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران رسالت سنگین حفظ، دفاع و حراست از انقلاب اسلامی را برعهده دارد افزود: بسیج یکی از پنج مأموریت عمده ای است که سپاه برعهده دارد که یک لشکر الهی 22میلیونی است و در قالب 20 قشر سازماندهی شده در راستای ماموریت دفاع از انقلاب برعهده دارد.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه سپاه سازماندهی بسیج را برعهده دارد و موفقیت سپاه بدون بسیج امکان ندارد خاطرنشان کرد: اگر سپاه در دفاع، جهاد و محرومیت زدایی موفق عمل کرده به واسطه حضور ارزشمند بسیجیان در همه اقشار بویژه بسیج جامعه پزشکی بوده است.

وی ادامه داد: 10درصد مدیریت بسیج با پاسداران و بقیه با سلسله مراتب بسیج است. در قرارگاه خاتم الانبیاء 4درصد کادر سپاه و 96درصد نیروهای فرهیخته و دانشگاهی هستند.

قاسمی با بیان اینکه تنوع ماموریت های بسیج و سپاه می طلبد که از همه اقشار در بسیج سازماندهی کنیم گفت: نقش پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران در دفاع مقدس حیاتی بود و امروز نیز برای سلامت و درمان در جامعه حیاتی است.

وی یادآور شد: بسیج و سپاه از ابتدای انقلاب ارتباط تناتنگی با جامعه پزشکی داشتند و از مجموعه بهداشتی و درمانی در جبهه حداکثر استفاده برده شد و امروز نیروهای مسلح بیمارستانهای متعددی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تاسیس می کنند.

بسیج و سپاه انسان محور است

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه بسیج و سپاه انسان محور است افزود: تجهیزات خوب و مفید است اما اصل نیست و مطابق با روحیه جهادی بسیجیان اول انسان سازی است بعد امکانات باید مهیا شود که این در مناطق محروم تجربه شده است.

وی با بیان اینکه کار ما بکارگیری انسانها در راستای ماموریت سپاه و بسیج و در راستای حراست از انقلاب اسلامی است اظهارداشت: بسیج جامعه پزشکی نیز مانند تمام بخش ها کار فکری، ساماندهی و بکارگیری بسیجیان را در عرصه های مختلف برعهده دارد.

قاسمی با بیان اینکه از ویژگی های بسیجیان خدامحوری است که تنها برای رضای خدا کار می کنند گفت: بسیجیان اعتقاد راسخ به اهداف مشخص شده دارند و برای بسیج جامعه پزشکی نیز اهدافی مدنظر است که برنامه های پنج ساله بسیج نیز در همین راستا است.

وی با بیان اینکه انگیزه، علاقه، تعهد و دلسوزی در کار برای رضای خدا است که این اولویت بسیجیان است افزود: اعتماد به نیروها و تنفیذ نیروها از دیگر شاخصه های مدیر بسیجی است که شورای عالی و کانوهای بسیج جامعه پزشکی نیز توسط بسیجیان اداره می شود.

قاسمی با بیان اینکه بسیجی دارای اندیشه عاقلانه و عمل عاشقانه است ادامه داد: خطرپذیری، عمل گرایی، تواضع، غیر تحکمی و شجاع بودن از ویژگی های بسیجی است.

وی خاطرنشان کرد: مدیر بسیجی  اهل خرد جمعی، رشد و تعالی سازمانی، تحول آفرین و دارای اخلاق انسانی و اسلامی است.

فرمانده سپاه استان یادآور شد: رهبر انقلاب  چند روز اخیر در جمع فرماندهان نیروهای مسلح فرمودند که جوانان را جایگزین کنید و ما در مجموعه سپاه استان کمتر از تعداد انگشتان دست پاسداران شاغل از دوران دفاع مقدس داریم.

گفتنی است در این جلسه از زحمات 37ساله دکتر محمدرضا فخر در مجموعه سپاه و بسیج تقدیر شد و هاشم هیهات به عنوان مسئول بسیج جامعه پزشکی استان معرفی شد.

شایان ذکر است، دکتر فخر هم اکنون مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها