فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: در حال حاضر دو پروژه استخر شهدای غواص با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و فاز ۲ و ۳ بهداری حضرت ابالفصل العباس علیه السلام نیازمند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.
کد خبر: ۹۰۰۹۳۱۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
سرهنگ دوم پاسدار علی نیک یاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی اظهار داشت: فرمان امام راحل در دوم اردیبهشت ۵۸ مبنی بر تاسیس سپاه صرفا برای جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس نبود و این نهاد انقلابی برای صیانت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ماموریت سپاه تنها محدود به حوزه داخلی نیست، افزود: طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی، سپاه پاسداران حافظ دستاورد‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است، لذا هر نقطه‌ای که انقلاب اسلامی و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالمی باشد سپاه مقتدرانه حضور دارد.

نیک یاد خاطر نشان کرد: حفظ انقلاب یعنی پاسداری از حرکت پیش رونده به سمت اهداف متعالی اسلام و این صیانت و پاسداری منوط به سبزپوشان سپاه نیست، بلکه هر کس برای این انقلاب و نظام دل می‌سوزاند در این عرصه حضور دارد.

معنویت محوری قدرت اصلی سپاه است

وی اصل قدرت سپاه را در معنویت محوری این نهاد عنوان کرد و افزود: هرچند سپاه پاسداران به لحاظ نظامی و در عرصه موشکی به یک بالندگی عظیمی رسیده و جبهه استکبار را حتی از فکر کردن به حمله نظامی منصرف کرده، اما در حقیقت قدرت اصلی سپاه در معنویت محوری آن است.

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه، دستگیری ملوانان انگلیسی و تفنگداران آمریکایی را بیانگر قدرت معنوی سپاه دانست و گفت: فرزندان سپاه پاسداران این ملوانان را که مجهز به همه تحهیزات شده بودند را مقتدرانه دستگیر کردند و لذا دشمن از این قدرت معنوی سپاه و سایر نیرو‌های مسلح در هراس است.

وی از ولایت پذیری، بعنوان شاخصه مهم سپاه پاسداران یاد کرد و افزود: سبز پوشان سپاه افتخار می‌کنند که تابع محض، ولی فقیه جامعه و پیشرو در اجرای فرامین، ولی امر مسلمین هستند.

نیک یاد، زمان شناسی، دشمن شناسی، تکیه بر توانمندی داخلی، روحیه جهادی، اصل ما می‌توانیم، ایستادگی و مقاومت، انقلابی گری و ساده زیستی را از دیگر شاخصه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد.

از اشتغالرایی تا محرومیت زدایی

فرمانده سپاه تربت حیدریه در بیان خدمات یکسال گذشته این نهاد در تربت حیدریه اظهار داشت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب و برای تحقق شعار سال ۹۶ حدود ۲۰ میلیارد ریال به افراد دارای طرح تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده و ۶۷ شغل نیز در این شهرستان ایجاد شده است.

وی افزود: سپاه پاسداران در راستای محرومیت زدایی از مناطق روستایی و محروم سال گذشته ۲۰ گروه جهادی متشکل از یکهزار جهادگر بسیجی در عرصه‌های عمران و آبادانی، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، سبک زندگی اسلامی به روستا‌های تربت حیدریه، رشتخوار و زاوه اعزام کرده است.

وی گفت: در همین راستا و پس از زلزله غرب کشور دو گروه جهادی متشکل از ۵۰ جهادگر بسیجی زمستان پارسال به استان کرمانشاه اعزام شدند.

فرمانده سپاه تربت حیدریه خاطر نشان کرد: در عرصه عمران و آبادانی علاوه بر اردو‌های جهادی بسیج سازندگی، سپاه این شهرستان طی ۵ سال گذشته ۱۵ سالن ورزشی با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در مناطق مرکزی و حاشیه شهر احداث کرده و همچنین ۱۰ حوزه مقاومت شهری و روستایی بسیج را نیز با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسانده است.

نیک یاد افزود: در حال حاضر دو پروژه استخر شهدای غواص با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و فاز ۲ و ۳ بهداری حضرت ابالفصل العباس علیه السلام نیازمند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی از اجرای طرح صندوق‌های قرض الحسنه در محلات، اجرای طرح جهاد سلامت با رویکرد خدمات سلامت در مناطق محروم و احداث و بازسازی منازل محرومین و همچنین اجرای طرح کاهش اسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه شهر، بعنوان بخشی ار فعالیت‌های سپاه در طول یکسال گذشته یاد کرد.

دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ سالروز تشکیل سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی (ره) است.

شایان ذکر است که گروه توپخانه، پدافند هوایی و موشکی ۶۱ محرم و ناحیه مقاومت بسیج یگان‌های مستقر سپاه پاسداران در تربت حیدریه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها