مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد خبر داد:

پایان عملیات ساخت درب اهدایی مردم شهرستان اردکان به حرم حضرت مسلم (ع)

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: عملیات ساخت درب اهدایی مردم شهرستان اردکان به حرم حضرت مسلم (ع) به اتمام رسیده و به زودی رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۰۹۲۴۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، محمدرضا جعفری خرمی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اردکان گفت: طرح ساخت دو عدد از درب‌های حرم حضرت مسلم بن عقیل (ع) از دو سال قبل به استان یزد واگذار شده بود و در جلسه اولیه ستاد بازسازی عتبات مقرر شد که شهرستان‌های اردکان و بافق هر کدام مسئولیت ساخت هر یک از این درب‌ها را به عهده بگیرند.
وی افزود: بنای اولیه این بود که این درب‌ها در داخل استان ساخته شود منتهی به دلیل مسائلی مانند تغییر طرح و نقش درب‌ها و‌تر بودن چوب‌ها مجبور شدیم که بعضی از کار‌ها را در یزد انجام دهیم و برای انجام مابقی کار‌ها مانند قلمزنی به اصفهان منتقل شود.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: عملیات ساخت درب "باب طوعه" که از سوی مردم شهرستان اردکان به حرم حضرت مسلم (ع) اهدا شده است در ابعاد ۲ متر و ۸۰ سانتیمتر در ۳ متر به پایان رسیده است و به زودی با انتقال به این شهرستان رونمایی خواهد شد.
وی اظهار داشت: در ساخت این درب که ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد حدود ۲ کیلوگرم طلا بکار رفته است و قریب به ۶۵۰ میلیون تومان هزینه شده است که تا قبل از ماه مبارک رمضان به عراق منتقل خواهد شد تا عملیات نصب آن در حرم حضرت مسلم (ع) انجام شود.
در این نشست در مورد برنامه ریزی برای استقبال از درب حرم حضرت مسلم بن عقیل (ع) و جمع آوری کمک‌ها و نذورات مردمی بحث و تبادل نظر شد.
گفتنی است که همشهریان اردکانی می‌توانند جهت اهداء نذورات خود برای بازسازی عتبات عالیات به دفتر این ستاد واقع در خیابان شهید مطهری جنوبی اردکان مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۰۹۱۳۳۵۶۱۹۶۶ آقای ترابی تماس حاصل نمایند.
ارسال نظرات