فرمانده سپاه ناحیه هیرمند در گفتگو با خبرگزاری بسیج:
فرمانده سپاه ناحیه هیرمند گفت:فتنه های ایجاد شده علیه سپاه به این علت است که مسیر سپاه مسیر شهدا و ولایت محوری است
کد خبر: ۹۰۰۹۱۹۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

سرهنگ پاسدار جواد رضایی ، فرمانده سپاه ناحیه هیرمند در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: سوم شعبان المعظم سالروز میلاد مسعود حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به نام روز پاسدار نامگذاری شده است که انقلاب اسلامی، یک انقلاب دینی با ارزش‌های خاص بوده و جمهوری اسلامی مهم‌ترین دستاورد این انقلاب است.
وی با اشاره به این مطلب که این انقلاب و نظام برخاسته از آن، به دلیل حق‌گرایی و آرمان گرایی براساس آموزه‌های اسلامی، دشمنانی، چون نظام سلطه جهانی داردافزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی است تحت فرماندهی عالی مقام رهبری که هدف آن نگهبانی از انقلاب اسلامی ایران و دستاورد‌های آن و کوشش مستمر در راه تحقق آرمان‌های الهی و گسترش حاکمیت قانون خدا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تقویت کامل بنیه دفاعی جمهوری اسلامی از طریق همکاری با سایر نیرو‌های مسلح و آموزش نظامی و سازماندهی نیرو‌های مردمی می‌باشد.
رضایی بیان کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن در برابر تهدیدات سخت و نیمه سخت، نرم و کمک به توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور در چارچوب تدابیر، ولی امر مسلمین و فرماندهی کل قوااست.
فرمانده سپاه ناحیه هیرمند با تاکید بر این مطلب که سپاه پاسداران در سال‌های اول انقلاب به گونه‌ای درخشید و عمل کرد که حضرت امام (ره) فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود اظهارداشت: پاسدار به فردی گفته می‌شود که برای جهاد همه جانبه در راه خدا و نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن به عنوان وظیفه عمل می‌کند.
وی وظیفه بزرگ جوانان مؤمن کشوررا حراست و پاسداری از انقلاب برشمرد وگفت: خصوصیت امام حسین (ع) ولایت پذیری و ولایت مداری بود. از اموال خود برای انقلاب گذشت و عاشورا را رقم زد. تا نهضت اسلام ماندگار بماند لذا رسالت امروزپاسداران است که با ایثار گذشت و فداکاری در راه حفط ارزش‌ها وآرمان‌های نطام گام بردارند.

رضایی شرف و آبروی امروز ملت ایران را مرهون مجاهدت‌های پاسداران اول انقلاب دانست واظهارداشت: رسالت مهم پاسداران با توجه به تهدیدات دشمنان در جامعه امروزی بیداری، آگاهی و بصیرت افزایی است تا بادرک صحیح و شناخت به موقع از تهدیدات دشمن از انقلاب ارزش ها‌ی نظام جمهوری اسلامی حراست کنند.
فرمانده سپاه ناحیه هیرمند ادامه داد: پاسدار واقعی کسی است که در راستای حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی گام بردارد وبنیه اعتقادی و معنوی را در خود تقویت و به آن عمل کند این مسئول مطیع محض ولایت فقیه بودن را مهمترین ویژگی یک پاسدار برشمرد و افزود: پاسداران بر اساس رسالت و تکلیفی که بر دوش دارند در عرصه‌های مختلفی حضور دارند که بعد از انقلاب نمونه‌هایی از پاسداران واقعی را در دفاع مقدس داشته ایم و امروز نمونه واقعی پاسداران مدافعان حرم هستند که برای حفظ اسلام و دفاع از انقلاب گام برداشته اند.
وی با تاکید بر این مطلب که پاسداری شغل نیست، هم امام خمینی (ره) و هم رهبر معظم انقلاب بیان کردند، تصریح کرد: اگر پاسداری شغل باشد باید محافظه کار باشیم. به عنوان یک شغل و حرفه اگر به آن نگاه شود انقلاب صدمه می‌بیند پاسداری اجازه نمی‌دهد باور‌ها و ارزش‌ها تغییر کند، در واقع پاسداری مسیر انقلاب را طی می‌کند.
وی به فتنه‌های دشمنان انقلاب در سال‌های ۸۷-۸۸-۹۶ اشاره کرد و گفت: با درایت وتیز بینی رهبر انقلاب و با بصیرت و هوشیاری پاسداران این توظئه‌ها خنثی شد.
فرمانده سپاه ناحیه هیرمند بیان کرد: باید اول پاسداری را از خودمان آغاز کنیم. تزکیه نفس داشته باشیم و افرادی که پای در این مسیر می‌گذارند بدانند که این مسیر، مسیری روشن است و نمی‌توانیم با جبهه انقلابی فعالیت کنیم، مسیر سپاه تابعیت محض از انقلاب و رهبری است.
رضایی در پایان خاطر نشان کرد: فتنه‌های ایجاد شده علیه سپاه به این علت است که مسیر سپاه مسیر شهدا و ولایت محوری است و پاسداران باید بدانند که انتخاب این مسیر انتخابی آگاهانه و سخت است.
ارسال نظرات