مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: در حال حاضر پنج تصفیه‌خانه در شهر‌های کردستان در دست احداث است.
کد خبر: ۹۰۰۹۱۸۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،محمد حسین محمدی با اشاره به وجود تصفیه‌خانه‌های فضلاب در استان اظهار کرد: پنج واحد تصفیه خانه در شهر‌های بیجار، کامیاران، یاسوکند، دیواندره و دهگلان در دست احداث هستند.

وی با اشاره به اینکه سه واحد تصفیه خانه در مدار بهره‌برداری قرار دارند، افزود: این تصفیه‌خانه‌ها مربوط به تصفیه خانه‌های سنندج، مریوان و سقز است که در حال ارتقاء کمی و کیفی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجموع ۲۳ شهر استان شامل بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سروآباد، سریش آباد، سقز، سنندج، قروه، کامیاران، مریوان، یاسوکند، موچش، دلبران، آرمرده، بویین، کانی سور، زرینه، صاحب، شویشه، بلبان آباد، کانی دینار و بابارشانی دارای شبکه فاضلاب هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان یادآور شد: در حوزه فاضلاب با توجه به توسعه شبکه‌های فاضلاب و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های جدید، قصد داریم جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب را از ۹۲.۸ درصد به میزان ۲ درصد افزایش بدهیم.

محمدی با بیان جایگاه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان در سطح کشور عنوان کرد: میانگین جمعیت تحت پوشش تصفیه خانه‌های فاضلاب استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

شش تصفیه‌خانه آب در کردستان فعال است*

وی بیان کرد: همچنین ۶ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب شامل تصفیه خانه‌های شهر‌های سنندج، سقز، مریوان، قروه، سریش‌آباد و بانه در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان افزود: با اجرای برنامه‌های توسعه تولید آب در سال‌جاری و با توجه به بارندگی‌های اخیر و همچنین ذخیره آب موجود در پشت سدها، امکان قطعی و یا جیره‌بندی آب در فصل گرم وجود ندارد، اما با این حال از شهروندان درخواست می‌شود نسبت به صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب همواره اهتمام جدی داشته باشند.

به گفته محمدی متوسط مصرف آب در کشور ۱۵۵ لیتر در روز به ازای هر نفر و در استان کردستان ۱۷۹ لیتر به ازای هر نفر و میزان هدررفت در شبکه آب در کردستان ۳۱.۷ درصد است.

وی همچنین با بیان اینکه ۴۱ درصد آب شهری استان از طریق منابع زیرزمینی تامین می‌شود، اظهار کرد: منابع آب زیرزمینی استان شامل ۱۲۲ حلقه چاه، ۱۳ دهنه چشمه و یک قنات استا.

وی همچنین به منابع آب‌های سطحی استان پرداخت و یادآور شد: ۵۹ درصد آب ۲۷ شهر استان از طریق ۶ واحد سد شامل سد‌های قشلاق، بوکان، چراغ ویس، بانه، عباس آباد و گاوشان تامین می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
 
منبع فارس
ارسال نظرات