فرمانده سپاه ناحیه ساوجبلاغ در گفتگو با «بسیج»؛
فرمانده سپاه ناحیه ساوجبلاغ گفت: پاسداران ذخيره هاي اين انقلاب هستند و بايد با پايمردي و بصيرت سياسي و عمل جهادي، در راه دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي ايستادگي کنند.
کد خبر: ۹۰۰۹۱۶۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، محمد علی حاجی محمدی، فرمانده سپاه ناحیه ساوجبلاغ ضمن تبریک سالروز تاسیس پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی(ره) در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تأسیس این نهاد را اعلام کردند و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گامی اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.

پاسداران ذخيره هاي اين انقلاب هستند
وی افزود: در واقع دوم ارديبهشت هر سال يادآور تدبيرحکيمانه امام خميني (ره) در تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است که ايستادگي در برابر ابرقدرت هاي شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داد تا عزت و افتخار حسيني را بيش از پيش نصيب ملت غيور ايران کند.


فرمانده سپاه شهرستان ساوجبلاغ بیان کرد: شاید در آن روزهای نخست که هدف سپاه را پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مطرح می‌کردند، تصور نمی‌رفت که چه مسئولیت سنگین و رسالت خطیری به عهده این تشکیلات تازه تأسیس خواهد بود.

حاجی محمدی افزود: سپاه پاسداران که رکنی بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی است، با اقتدا به مولای خود سید مظلومان علیه السلام، نجات بخش ملت ایران و اسلام عزیز از شب‌های تاریک و ظلمانی ستمشاهی بوده و در پاسداری از انقلاب و هدف‌های آن عاملی مؤثر و رکنی رکین بوده و هست.


وی تصریح کرد: اما از آنجا که محرک حضور در این نهاد خدمت بی‌شائبه به انقلاب اسلامی و اطاعت محض و عاشقانه از مقام والای ولایت فقیه است به عنوان بازوی توانمند ولایت فقیه، خود را برای هر نوع مأموریت محوله آماده کرده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از نهادهایی که حرکات ناجوانمردانه منافقین کوردل را خنثی کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود .
فرمانده سپاه ساوجبلاغ گفت: با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ، سپاه پاسداران بزرگترین افتخار خود را رقم زد و با وجود همه موانع در کنار ارتش ودیگر آحاد مردم به مبارزه علیه رژیم بعثی پرداخت.


پس از جنگ تحمیلی نیز سپاه علاه بر فعالیت‌های رزمی، دفاعی و آموزشی در عرصه‌های مختلف سازندگی از جمله سد سازی، راهسازی، پروژه های کشاورزی، تولید قطعات صنعتی و حضور فعال دارد.


وی اظهار داشت: سپاه پاسداران اگر چه هویتی نظامی دارد اما نظامی گری در واقع یک بعد از ابعاد هویت مقدس این نهاد مکتبی است و طبق اصل 150قانون اساسی سپاه پاسداران وظیفه نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را در همه شرایط دارد و در ابعاد مختلف معنوی، نظامی،اقتصادی، فرهنگی و علمی در خدمت نظام اسلامی است.

حاجی محمدی افزود: جايگاه بلند و ارزشمند سپاه پاسداران و رشادت هاي بي شمار رزم آوران آن نهاد در طول هشت سال دفاع مقدّس، در قالب وصف نمي گنجد و تنها بايد همان جمله معروف امام راحل را يادآور شد که اگر سپاه نبود کشور هم نبود.


وی افزود: لذا باید اخلاص وتقوای پاسداران هشت سال دفاع مقدس سرلوحه کارسپاهیان قرار گیرد چرا که با رعایت تقوای الهی برای حفظ نظام وحفظ جان ومال وناموس مردم وخاک میهنمان جانشان را فدا می کنند.


وی عنوان کرد: یک سپاهی همیشه باید بصیرت داشته باشد یعنی دشمن شناس باشد وهمیشه تلاش کند که با تمام وجود آمادگی های لازم را در مقابل دسیسه ها ی دشمنان داشته باشد از همه مهمتر باید تبعیت عملی از ولی فقیه را داشته باشد که به واسطه همین امر است که به کارهایشان می توانند رنگ الهی ببخشند و باعث سربلندی نظام شوند.

 

خبرنگار بسیجی:فلاحتکار

ارسال نظرات