اعضای هیات مدیره اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی دیدار کردند.
کد خبر: ۹۰۰۹۱۶۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در این دیدار گفت: از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد می‌توان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده نمود.

وی افزود: در راستای طرح تعامل دولت با مردم می‌توان کار‌های قرآنی قابل واگذاری دستگاه‌ها را مشخص و از ظرفیت اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت در جهت انجام آن کار‌ها استفاده نمود.

معاون استاندار با بیان اینکه ده راهبرد در حوزه سازمان‌های مردم نهاد در استان تدوین شده است اظهار داشت:توسعه قشری، موضوعی، جغرافیایی و شبکه سازی از جمله راهبرد‌های حوزه سمن‌ها می‌باشد و با فعالیت‌های صورت گرفته شده تعداد تشکل‌های مردمی از ۵۴۰ سمن به ۱۲۶۲ مورد رسیده است.

وی افزود: در استان نظام نامه تعامل تشکل‌ها با بخش دولتی ترسیم شده است و بر اساس این نظام نامه امور قابل واگذاری توسط دستگاه‌ها احصا شده و به سازمان‌های مردم نهاد واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: اتحادیه موسسات قرآن و عترت با پوشش ۳۰۰ موسسه قرآنی، ۴۵۰ خانه قرآن شهری و روستایی و هزار جلسه قرآنی توانسته است بیش از ده هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد و سیاست شبکه سازی در حوزه سمن‌ها را به خوبی توانسته است پیاده کند.

حسینی با بیان اینکه در زمینه فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش دارای ظرفیت بی بدیلی است اظهار داشت: امسال سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت برگزار می‌شود و ۸۵۰ هزار دانش آموز استان به طور مستقیم درگیر این مسابقات هستند.

وی افزود: اتصال دانش آموزان به قرآن موجب تربیت دینی و اخلاقی آنان، پیشرفت و ساخت آینده آنان می‌شود و اگر بتوانیم در عرصه آموزش قرآن به درستی ورود پیدا کنیم از طرف خانواده‌ها و دانش آموزان استقبال خوبی صورت می‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها