ساخت مستند بادام شیرین در بازفت

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از ساخت فیلم مستند بادام شیرین برای معرفی معلمان ماندگار خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۹۱۲۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ هاشم حاجتی گفت: این فیلم با هدف شناسایی و معرفی معلمان فداکار و ایثارگر که از نثار جان ومال خویش در راه تعلیم وتربیت فرزندان میهن اسلامی دریغ نمی‌کنند، ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت این مستند بر اساس تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیمای مرکز جمهوری اسلامی ایران به تهیه کنندگی وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود، گفت: معلمان برای حضور در این مستند بر اساس شاخص‌هایی نظیر ایثار و ازخود گذشتگی برای تدریس، خدمت داوطلبانه به دانش‌آموزان مناطق محروم، فعالیت‌های خیرخواهانه و ... انتخاب شدند.

حاجتی خاطر نشان کرد: برای تعیین محل ساخت این مستند روستاهای دورافتاده و کم جمعیت، مدارس با بافت قدیمی با تعداد دانش‌آموزان کمتر از 8 نفر، طولانی بودن مسیر رسیدن معلم به مدرسه و طبیعت زیبای منطقه در اولویت قرار داشت، که مدرسه روستای بادام شیرین در بخش بازفت انتخاب شد.

وی همچنین افزود: جلب توجه افکار عمومی به زیبایی های حرفه معلمی و ارتباط خاص داستانی بین دانش‌آموزان و معلمان در موردمعلمی که در این مستند به ایفای نقش می پردازد مورد توجه قرار می‌گیرد.

گفتنی است که سه روستای؛ سه جو ، گاوشیر و بادام شیرین با فاصله 60 کیلومتری از مرکز بخش بازفت قرار دارند که تنها امکانات دولتی در آنها سه مدرسه شش پایه است، که به همت معلمان فدکار این مدارس تا کنون فعال نگه داشته شده اند و معلمان این روستاها برای رسیدن به آموزشگاه باید حدود 6 ساعت کوه پیمایی کنند و حدود یک ماه را در مدرسه بیتوته می کنند.

ارسال نظرات