به مناسبت روز زمین پاک، برنامه پاکسازی طبیعت با شعار "نه به کیسه‌های پلاستیکی" در طبیعت ساری دره سرعین، با همکاری نهاد‌های مردمی و ادارات شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۹۱۰۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به مناسبت روز زمین پاک، برنامه پاکسازی طبیعت با شعار "نه به کیسه های پلاستیکی" در طبیعت ساری دره سرعین، با همکاری نهادهای مردمی، فرمانداری ،سپاه ناحیه سرعین،شهرداری، ادارات و ارگانهای دولتی و مراکز خصوصی و جمعی از دوستداران طبیعت و دانش آموزان مدارس شهرستان سرعین و با هماهنگی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین برگزار شد.

با وجود شرایط جوی نامناسب این برنامه با حضور بیش از 80 نفر و با هدف حفظ محیط زیست و جلب مشارکت شهروندان در پاکسازی و نظافت عمومی و فرهنگسازی در زمینه خودداری از رها سازی زباله ها در دامان طبیعت برگزار شد.

علیزاده رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین گفت: با توجه به اینکه شهرستان سرعین یکی از مهمترین مراکز اقامتی و توریستی کشور است بنابراین فرهنگسازی و حفظ محیط زیست در این منطقه حائز اهمیت ویژه ای بوده و همکاری تمامی ارگانهای دولتی و عزم عمومی مردم در این خصوص اجتناب ناپذیر می باشد.

وی تصریح کرد: در این برنامه با تهیه و توزیع کیسه های زباله تجدید پذیر از سوی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین تلاش شد کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و همچنین به لزوم استفاده کمتر مردم از کیسه های پلاستیکی و جایگزینی آن با کیسه های پارچه ای و تجدید پذیر تاکید شد

این مسئول گفت:با توجه به اینکه در طبیعت ساری دره حجم بسیار وسیع و گسترده ای از زباله ها انباشته شده و چشم انداز بسیار زشت و نامناسبی ایجاد نموده است، لذا توجه جدی مسئولین ذیربط و همکاری ارگانهای مختلف، جهت پاکسازی منطقه لازم و ضروری می باشد.

علیزاده اظهار کرد: لازم به یادآوری است که محل دفن زباله فعلی شهرستان سرعین به عنوان یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین معضلات زیست محیطی شهرستان سرعین بوده که ساماندهی و انتقال آن به عنوان یکی از مطالبات اصلی و جدی اهالی و حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین بوده و عمده مشکلات زیست محیطی پیش آمده و همچنین پخش کیسه های پلاستیکی ناشی از استقرار غیر فنی و غیر قانونی محل دفن زباله می باشد که اخیرا اقدام حقوقی در مراجع قضایی نیز علیه شهرداری سرعین در این خصوص انجام گرفته است.

 رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان افزود:بیشترین حجم زباله های جمع آوری شده مربوط به کیسه های پلاستیکی و پسماندهای ساختمانی اعم از تکه های فوم سقفی و کیسه های خالی رها شده گچ و سیمان بود، که لازم است در خصوص ساماندهی پسماندهای ساختمانی نیز اقدامات جدی از سوی شهرداری محترم انجام پذیرد.

در پایان برنامه زباله های جمع آوری شده، توسط خودروهای حمل زباله بارگیری و به محل دفن زباله انتقال یافت.

ارسال نظرات