خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
به بهانه سالروز تاسیس سپاه پاسداران؛
سپاه پاسداران، در هر زمینه‌ای که نیاز مردم و کشور بوده، با تمام توان وارد شده و در کنار مردم به فعالیت پرداخته است. یک روز جنگ تحمیلی، یک روز بازسازی آواره‌های جنگ، یک روز کمک رسانی به محرومان، یک روز تأمین امنیت کشور و این راه همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۰۹۰۹۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت ماه 58 با فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد و سال آینده چهلمین سال فعالیت این نهاد انقلابی می باشد.

مبنای تأسیس سپاه، پاسداری از آرمان ها و جلوگیری از انحراف در نقشه ی راه انقلاب اسلامی ایران بوده است.

از همان روزهای اول تأسیس و فعالیت سپاه، مأموریت های مختلفی برای این نهاد کلید خورد که مهمترین آنها در حوزه امنیتی و نظامی بوده است.

انقلاب نوپای ایران از اوایل حیاتش شاهد درگیری های نظامی متعددی بود و مناقشه های داخلی از یک طرف، و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز از طرف دیگر گریبان گیر انقلاب ایران شد.

سپاه پاسداران با قدرت تمام به دفع تجاوز دشمنان پرداخت و نقش سپاه در این دوران به اندازه ای پر رنگ بود که امام خمینی (ره) در مورد آن فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

پس از پایان جنگ تحمیلی و نا امیدی دشمنان انقلاب از مؤثر بودن گزینه ی نظامی، تیرها به سمت حوزه ی اقتصادی و فرهنگی نشانه رفتند و جنگ جدیدی برای انقلاب کلید خورد.

سپاه پاسداران بر مبنای اصل 147 قانون اساسی و در راستای اوامر رهبر انقلاب مبنی بر مشارکت در امر بازسازی کشور، این نهاد بخشی از منابع و توان سازندگی خود را وارد عرصه سازندگی میهن تحت عنوان «قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء» کرد. اگر نتیجه فعالیت مهندسین جوان کشور در قرارگاه خاتم را مصداق بارز «ما می توانیم» بشناسیم، حرف گزافی نگفته ایم.

این قرارگاه با تشکیل مجموعه تخصصی مجرب، زبده و توانمند توانسته رقیب جدّی برای پیمانکاران خارجی در حوزه های مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، صنعت و معدن، راه و باند، ساخت بنادر، سد، سازه های دریایی و غیره باشد.

سپاه پاسداران در راستای محرومیت زدایی نیز کارهای بزرگی در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی انجام داده است که زودبازدهی، عام المنفعه بودن و تسهیل مراحل فنی و اداری از ویژگی مهم این طرح ها بشمار می رود. استقبال محرومان از طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغال جوانان، گویای تأثیرگذاری مثبت در سطح جامعه است.

یکی دیگر از حوزه هایی که سپاه پاسداران در آن نقش بزرگی ایفا کرده، بحث های منطقه ای و فرامنطقه ای است. تأثیرگذاری سپاه در این حوزه نیز این روزها و با شکست داعش در سوریه و عراق بیش از هر زمان دیگری قابل درک است. در مهم بودن ورود به این حوزه همین بس که مقام معظم رهبری ضمن تأیید حضور سپاه در این جریان و تجلیل از شهدای مدافع حرم، در یک جمله استراتژیک فرمودند: اگر مدافعان حرم نبودند، امروز باید در اصفهان و کرمانشاه و غیره با داعش می جنگیدیم.

فعالیت سپاه پاسدران در زمینه موشک های بالستیک، تجهیزات نظامی انفرادی و زرهی و مانند اینها، ایران را در کنار قدرت های جهانی قرار داده است بطوری که آمریکا به دنبال آنست که به هرطریقی ایران را متقاعد کند درباره فعالیت های موشکی اش به مذاکره بنشیند تا شاید بتواند جلوی پیشرفت کشور در این حوزه را بگیرد.

به هرحال سپاه پاسداران، از سال 58 تا امروز در هر زمینه ای که نیاز مردم و کشور بوده است، با تمام توان وارد شده و در کنار مردمش به فعالیت پرداخته است. یک روز جنگ تحمیلی، یک روز بازسازی آواره های جنگ، یک روز کمک رسانی به محرومان، یک روز تأمین امنیت کشور، یک روز کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، یک روز ساخت پالایشگاه در پارس جنوبی و مانند اینها؛ و این راه همچنان ادامه دارد.

به نقل از شیرازه

ارسال نظرات
پر بیننده ها