خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
در نشست خبری آغازبه‌کار پویش «تجربه اعتماد» مطرح شد:
پویش دانشجویی «تجربه اعتماد» که به‌تازگی توسط تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز کار خود را آغاز کرده است، با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام، نسبت به هرگونه مذاکره جدید بر سر توان موشکی ایران و مسائل منطقه‌ای هشدار داد.
کد خبر: ۹۰۰۹۰۶۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز؛ نشست خبری پویش دانشجویی «تجربه اعتماد» با حضور نمایندگان 4 تشکل دانشجویی دانشگاه شیراز پیش از ظهر امروز برگزار شد.

نماینده انجمن اسلامی دانشگاه شیراز با اشاره به سابقه تاریخی ملت ایران در اعتماد به آمریکا و تبعات آن در کشور بیان کرد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد موفقیت‌ها و نقاط قوت فراوانی هستیم که حضور همیشه در صحنه مردم که مایه حرکت انقلاب اسلامی است و قدرت دفاعی نظام در منطقه غرب آسیا، پیشرفت‌های علمی، هسته‌ای و موشکی از جمله این موارد است.

محمد رئوف ادامه داد: با وجود نقاط قوت اما ضعف‌هایی نیز داریم و مردم نسبت به فساد، رانت‌خواری و بی‌عدالتی‌ها گلایه دارند؛ هرچند مسؤولان خدومی در کشور وجود دارند اما برخی نیز می‌خواهند که رویه نظام اسلامی را منحرف کنند.

وی افزود: کسانی که می‌توانند مطالبه مبارزه با فساد کنند، مردم هستند و دولت سابق باید جوابگوی عملکرد خود و فسادهای رخ داده باشد؛ مسؤولان باید مردمی باشند و همانطور که رهبری اشاره کردند روحیه مدیران دهه 60 نباید در میان آن‌ها کمرنگ شود.

رئوف تاکید: مسؤولان اشرافی، نجومی‌بگیران و مدیران خودباخته و مرعوب غرب نباید جایی در کشور داشته باشند و هیچ‌کدام از مسؤولان کشور اجازه پشت‌گوش انداختن مطالبات مردم را ندارند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در حوزه نظامی بیشترین تحریم‌ها و محدودیت‌ها را داشته، اما در عین حال پیشرفت زیادی نیز کرده است، تصریح کرد: دولت به‌جای پاسخگویی به مردم با بحث‌های فرعی و اختلاف‌افکنی بین نیروهای نظامی فرار رو به جلو می‌کند. فضای انتخاباتی گذشته است، وعده‌های انتخاباتی دولت پیش‌روی مردم است در حالی که وعده اشتغال، حل مشکلات اقتصادی مردم و... در حد حرف مانده است.

با اقتصاد مقاومتی می‌توان تحریم‌های خارجی را بی‌تاثیر کرد

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز نیز با اشاره به مذاکرات انجام شده در برهه‌های مختلف ازجمله قرارداد کنسرسیوم پس از کودتای 28 مرداد، قرارداد الجزایر، قطعنامه 598 و پیمان سعدآباد، اظهار‌ داشت: کشور ما در گفت‌وگو و مذاکره با دشمن تجربه کمی ندارد و در مذاکرات هسته‌ای که منتج به برجام نیز شد، شاهد بودیم که با کوتاه آمدن از مواضع و انجام تعهدات اما باز هم از سمت مقابل عهد‌شکنی شد و مغایر با روح قرارداد اقدام کردند.

امیرحسین محسن‌زاده ادامه داد: تجربیات گذشته ایجاب می‌کند که از مذاکرات جدید بترسیم و نگران به خطر افتادن منافع ملی باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما هر وقت از موضع قدرت وارد شدیم، دشمن را به عقب‌نشینی وادار کردیم و هر زمان که از موضع ضعف، دوستی و اعتماد در صحنه حاضر شدیم خنجر خوردیم، افرود: مذاکرات هسته‌ای یک فایده داشت که کسب تجربه بدعهدی و دشمنی آمریکا بود. در مذاکرات جدید که بحث توان موشکی و حضور ایران در کشورهای منطقه مطرح می‌شود، جنبش دانشجویی و مردم با وجود تجربیات گذشته باید از تحمیل خسارات جلوگیری کنند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: دانشجو از عناصر تاثیرگذار جامعه است و جنبش دانشجویی نیز در بزنگاه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در کشور داشته و هم‌اکنون نیز با جریان‌سازی، تحرک‌بخشی به جامعه، گفتمان‌سازی و... باید یادآور تجربه برجام باشد و اینکه راه حل مشکلات کشور همانطور که رهبری معظم تاکید دارند، نگاه به داخل و استفاده از توانمندی کشور است، برای همین شعار چند سال اخیر نیز با اقتصاد مقاومتی گره خورده است.

مردم گلایه دارند

محسن‌زاده با بیان اینکه شلوغی‌های دی‌ماه سال گذشته نشان داد که درخواست مردم حل مشکلات معیشتی، رفع گرانی، تورم و... است، هرچند که مورد سوء‌استفاده برخی‌ها هم قرار گرفت، تاکید کرد: همه مردم باید بخواهند تا با پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مشکلات حل شود، در غیر این‌صورت وضعیت مردم بدتر می‌شود و مسئله اقتصادی نیز نباید موجب شود که مسؤولان ما به فکر مذاکره با کسانی بیفتند که هیچ صداقتی ندارند و قابل اعتماد نیستند.

وی تصریح کرد: حل مشکلات کشور را در مذاکرات دیدند در حالی که پس از گذشت چند سال همچنان مورد تهدید و تحریم قرار می‌گیریم، 20 روز دیگر نیز رئیس جمهور آمریکا قرار است خروج یا عدم ایالات متحده آمریکا از برجام را اعلام کند.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در پخش پایانی سخنان خود با اشاره به  اهداف پویش «تجربه اعتماد» که پیگیری مطالبات معیشتی مردم، تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و زیر سؤال بردن خط مذاکرات جدید است، افزود: این پویش با همکاری تشکل‌های انقلابی دانشگاه شیراز از شهر شیراز آغاز شده است و با پیوستن دیگر شهرها به یک حرکت جمعی در کشور تبدیل خواهد شد.

وی برنامه‌های این پویش را اکران مستند، برپایی پاتوق‌های مطالبه‌گری با حضور مسؤولان، جلسات دانشگاهی با حضور سخنرانان کشوری و ... عنوان کرد که از امروز تا 22 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

دولت به‌جای پاسخگویی با طرح بحث‌های فرعی، فرار رو به جلو می‌کند

نماینده جامعه اسلامی دانشگاه شیراز با بیان اینکه چرا باید در کشور تورم، وابستگی به نفت خام و مشکلات اقتصادی باشد، ابراز داشت: ما هم تحریم داخلی داریم و هم تحریم خارجی، تاثیرات تحریم خارجی 20 درصد، اما تحریم داخلی که به دست خود مسؤولان و مردم اتفاق می‌افتد، 80 درصد است.

حسن خلیل‌آزاد ادامه داد: اقتصاد مقاومتی این ظرفیت را دارد که با رفع تحریم داخلی توسط مردم و مسؤولان، تحریم خارجی را نیز بی‌تاثیر کند.

وی افزود: برخی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی است، در حالی که این‌طور نیست و جنبش دانشجویی با همکاری رسانه‌ها باید محورهای اقتصاد مقاومتی، حمایت تولید ملی و کالای ایرانی، مطالبه از مسؤولان برای بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی، مقابله با واردات کالاهای مشابه خارجی و... را تبیین و پیگیری کنند.

به گفته وی در برخی کشورها با پس‌انداز 20 ماه حقوق می‌توان یک خودرو تهیه کرد اما در کشور ما این امکان وجود ندارد.

این فعال دانشجویی به اثرات تولید داخلی اشاره کرد و گفت: افزایش موجودی کالا، کاهش تورم و متعادل کردن سطح قیمت‌ها، کاهش وابستگی به کالای خارجی با حمایت از کالای داخلی، کاهش نیاز به ارز، افزایش اشتغال و درآمد و همینطور افزایش درآمد دولت و کاهش وابستگی به نفت خام از جمله این موارد است.

دولت و فکری که پشت سر آنها است به دنبال تسهیل رابطه با آمریکا هستند

نماینده تشکل آرمان دانشگاه شیراز هم در ادامه این نشست خبری با اشاره به اینکه روحانی در انتخابات 92 راه‌حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و رفع تحریم‌ها  را انجام مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد، اظهار داشت: با شروع مذاکرات هسته‌ای برخی افراد مدعی جریان انقلابی نیز از دولت حمایت کردند و رسانه‌های اصلاح طلب و غرب‌گرا نیز با ایجاد فضای رسانه‌ای امکان طرح انتقاد را بستند و رسانه ملی هم با تحلیل‌های سطحی، منفعلانه حاضر شد و همان راه‌حل دولت یعنی مذاکره و توافق را به مردم القاء کردند.

حمید محمدپور ادامه داد: در رسانه ملی برنامه ثریا به بیان نقاط ضعف و قوت مذاکرات پرداخت و همان‌موقع هم پیش‌بینی می‌شد که خوی استکباری زیاده‌خواه در بحث هسته‌ای متوقف نمی‌شود و به موضوعات دیگر مثل توان موشکی، حقوق بشر و...هم می‌رسد.

وی افزود: هدف دشمن تجزیه کشور و تهی کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

محمدپور با اشاره به تصویب 20 دقیقه‌ای برجام در مجلس شورای اسلامی، گفت: جای سؤال است که چرا شورای نگهبان بر برجام نقدی وارد نکرد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: بدعهدی و دشمنی آمریکا که عیان شد حالا مذاکره با اروپا به عنوان پلیس خوب مطرح می‌شود در حالی که سگ زرد برادر شغال است.

نماینده تشکل آرمان دانشگاه شیراز با اشاره به تصویب کنوانسیون پالرمو در مجلس که بعدا متوجه ترجمه غلط آن شده بودند، تبعات الحاق به FATF و... خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال تضعیف کشور ایران هستند، هجمه‌هایی که اخیرا به سپاه می‌شود نیز به ضرر کشور است، دوگانه موهوم بین سپاه و مردم نباید وجود داشته باشد.

محمدپور در پایان یادآور شد: دولت و فکری که پشت سر آنها است به دنبال تسهیل رابطه با آمریکا هستند و می‌خواهند مذاکرات جدیدی را در بحث موشکی شروع کنند و جنبش دانشجویی با یادآوری بدعهدی آمریکا باید از اعتماد مجدد به آمریکا جلوگیری کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها