جانباز رجب بیناییان فرزند مهدی متولد سال ۱۳۳۷ شهر کلاته رودبار از جانبازان ۵۰ درصدی دوران دفاع مقدس که بیش از ۶۰ ماه از دوران زندگی خود را در جنگ سپری کرده است
کد خبر: ۹۰۰۹۰۴۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کلاته رودبار؛ رجب بیناییان از جانبازان سرافراز فرمانده گردان قمر بنی هاشم (ع) در دوران جنگ تحمیلی بوده است که به مناسبت ولادت حضرت اباالفضل العباس (ع) و روز جانباز با وی بیشتر آشنا می شویم.

 جانباز رجب بیناییان فرزند مهدی متولد سال ۱۳۳۷ شهر کلاته رودبار از جانبازان ۵۰ درصدی دوران دفاع مقدس که بیش از ۶۰ ماه از دوران زندگی خود را در جنگ سپری کرده است.

وی فرمانده گردان قمر بنی هاشم (ع) شهرستان دامغان در دوران جنگ تحمیلی بوده و که در چندین عملیاتهای مهم از جمله عملیات مرصاد؛ ولفجر ۸؛ بیت المقدس؛ رمضان و کربلای ۴ و ... شرکت نموده است.

 اخیرا کتابی با عنوان (سنگر های برفی) که مربوط به خاطرات دفاع مقدس حاج رجب بیناییان می باشد توسط محمد مهدی عبدالله زاده در چندین هزار جلد به چاپ رسیده است.

 قسمتی از متن کتاب؛

 «دیدم که یک ستون عظیمی داره میاد. یک ستون خیلی بزرگ. اول فکر کردم اینا خودی هستند. نگاهشون کردم گفتم خودین. صبر کنید تا ببینیم چی میشه. به اندازه چهار پنج دقیقه که صبر کردم، دیدم که سرود منافقین را می‌خوانند. سرود مجاهدین را می‌خوانند. مریم و مسعود اسم اینا را می‌برند. مارش پیروزی می‌زدند.

 تو جاده می‌آمدند. یک تویوتایی که یک تیربار روش بود. یک دوشکا سمت راست را می‌زد. یک دوشکا سمت چپ را. سواره می‌آمدند و تیراندازی می‌کردند.

 نگاه نمی‌کردند. تر و خشک نمی‌کردند. که خودی‌اند، دشمن‌اند، همین جوری تیراندازی می‌کردند می‌آمدند.

 یک آرپی‌جی زن داشتیم به نام آقای داریوش قرانیان. کنار من ایستاده بود. بهش گفتم که ماشین اول را بزن! شلیک کن! وقتی که ایشان شلیک کرد، نخورد. بعد بهش گفتم که بده من! گفت نه، می‌زنم. دو مرتبه سه تا موشک شلیک شد، سه تا ماشین را زدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها