معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: اردبیلی‌های نیکوکار ۳۱ میلیارد تومان به ۲۶ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد این استان، در سال ۹۶ کمک کرده‌اند.
کد خبر: ۹۰۰۹۰۲۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صفر توحیدی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه مردم خیر اردبیل در قالب طرح‌های مشارکتی کمیته امداد ۳۱ میلیارد تومان در سال ۹۶ به خانوار تحت حمایت این نهاد کمک کرده‌اند، گفت: کمک‌های مردمی نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۵، حدود ۵۱ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در سایه اعتماد آحاد مختلف جامعه به کمیته امداد همواره شاهد افزایش کمک‌های مردمی به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر هستیم، افزود: با یاری خیران و نیکوکاران می‌توانیم خدمات مطلوب‌تری را به مددجویان ارائه کنیم تا آنها در مسیر توانمندی خود با مشکلات کمتری روبه‌رو باشند.

توحیدی با اشاره به اینکه خیران بیش از ۱۶ میلیارد تومان در قالب کمک‌های غیرنقدی به مددجویان تحت حمایت کمک کرده‌اند، اعلام کرد: بیش از ۱۴ میلیارد تومان نیز به صورت نقدی در اختیار خانوار تحت حمایت قرار گرفته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه روستاییان و کشاورزان اردبیلی بیش از چهار میلیارد تومان در سال گذشته زکات پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: زکات پرداختی اردبیلی‌ها نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۵، حدود ۴۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از زکات پرداختی در قالب «سهم فقرا» بین خانوار نیازمند در همان روستاهای مؤدی زکات توزیع شده و ۴۰ درصد نیز به اجرای پروژه‌های عام المنفعه اختصاص یافته است، گفت: بنا به فتوای اکثر مجتهدان و علما و در عمل به احکام شرعی، اولویت پرداخت زکات مربوط به تامین نیازهای اساسی فقرا و نیازمندان است که در این زمینه فعالیت‌های قابل توجهی از سوی کمیته امداد انجام گرفته است.

توحیدی با اعلام اینکه نیکوکاران چهار میلیارد تومان صدقه در سال ۹۶ پرداخت کرده‌اند، افزود: صدقه پرداختی خیران بر اساس سرفصل‌های حمایتی کمیته امداد، برای تأمین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان، درمان بیماران، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و رفع سایر مشکلات خانوار تحت حمایت هزینه می‌شود.

توحیدی با اشاره به اینکه خیران در قالب طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» بیش از هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فرزندان خانوار تحت حمایت در سال ۹۶ کمک کرده‌اند، بیان کرد: رشد ۳۱ درصدی کمک‌های حامیان نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۵، بیانگر توجه بیش از حد حامیان به ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین است که همواره آنها را از نظر عاطفی، معنوی، نقدی و غیر نقدی یاری می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل به کمک یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی خیران در قالب طرح رضوان اشاره کرد و گفت: کمک‌های مردمی برای ساخت و بهسازی منازل خانوار تحت حمایت نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۵، حدود ۱۲۳ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظرات