امامزاده خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل دفاتر آستان قدس رضوی، امر به معروف، شناسایی محرومان برای امر سفر اولی‌ها به‌طور رایگان، وقف و نذر که در این زمینه امام رضا(ع) در استان مازندران غریب است.
کد خبر: ۹۰۰۹۰۰۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمداسماعیل امام‌زاده در ششمین نشست توجیهی خادم یاران رضوی که در حسینیه عاشقان کربلا برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه مقدمه خادم شدن است که در سه منطقه چالوس ، آمل و ساری در خدمت خادمان هستیم.

وی افزود: رمز و راز شکل‌گیری آستان قدس در شهرستان‌ها این است که به قصد خادم‌یاری و به تن کردن لباس خادمی امام رضا به خدمت می‌پردازیم.

مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با بیان اینکه در سال 1394 مقام معظم رهبری حکم تولیت جدید آستان قدس را با منشور جدیدی منتشر کردند،  اضافه کرد: معتقدند که امام رضا(ع) سرچشمه هدایت برای کل بشر است و امام رئوفی است که ما از وجودشان در کشورمان بهره‌مندیم.

این مسؤول ادامه داد: عنوان رئوف برای امام رضا به این معنی است که مهربانی و محبتی امام رضا به این معنی که هر کسی خواسته و اجابتی داشت به او می‌دهد صرف نظر اینکه این خواسته به زیان یا سود متقاضی باشد اما تفاوتش در رافت در این است که امام رضا(ع) هر کسی چیزی بخواهد با حذف آن پیامدها به فرد می‌دهد.

 امام‌زاده خاطرنشان کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، امام رضا(ع) باید منشا خیر و برکت برای مردم کل ایران باشد که هست و حرمش گستره عظیمی داشته باشد، منشا رحمت برای کل بشر و جهان اسلام باشد پس جغرافیای ایران باید در تمامی مناطق در حال خدمت به امام رضا(ع) باشد به شرط اینکه منابع انسانی مرکب از خادم‌یاران با اختیار و اشتیاق خودشان کار انجام دهند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 600 هزار خادم‌یار در کل کشور در حال خدمت هستند و ریالی وجه و دستمزد دریافت نمی‌کنند، گفت: نکته بعد ایجاد و تجهیز دفاتر است که نباید برای آستان قدس ایجاد هزینه شود، در کل کشور دفتری نداریم که استیجاری باشد یا هزینه‌ای داشته باشد.

مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با اشاره به اینکه به سرعت دفاتر آستان قدس با همت خود خادم‌یاران در حال فعالیت است، اضافه کرد: نیروها مشتاقانه و جانانه در حال انجام خدمات بوده و مقید به زمان نیستند و مفتخر هستند و خود را مقرب‌تر می‌دانند.

این مسؤول یادآور شد: خادم‌یاران در هر گروه سنی با تجربه‌ای که دارند حتی در سنین پیری به‌طور حیرت‌آورانه‌ای مشغول کار هستند و کرامات لحظه به لحظه حضرت را با چشم خود دیدند که مبین میزان توجه حضرت به زوار خودش است؛ حضرت به زائرین خود مقید است و روایات بسیاری در این زمینه داریم حضرت در قبر، در صحرای محشر و در هنگام عبور از پل صراط به دیدار زائران خود می‌رود.

امام‌زاده با بیان اینکه خادم یاران در این عرصه با اخلاص درونی برای خدمت به زائران امام رضا فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: آستان قدس رضوی بیش از یک‌هزار سال مرجع دل‌دادگان است و میلیون‌ها خادم را به خودش دید و حضرت نظر لطف خود را نثار خادمان کرد و ایمان درونی و در جهت عمل صالح همواره در حال مراقب از خادمان است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل دفاتر آستان قدس رضوی، امر به معروف، شناسایی محرومان برای امر سفر اولی‌ها به‌طور رایگان، وقف و نذر که در این زمینه امام رضا(ع) در استان مازندران غریب است.

مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران یادآور شد: در زمینه اشاعه فرهنگ وقف و نذر رضوی، و بحث خادم‌یاری، 3 هزار خادم‌یار ثبت‌نام شده داریم که کمتر از یک چهارم آنها پای کار هستند و قصد داریم 45 هزار خادم‌یار در سال جدید جذب کنیم که هر کدام سفیر ترویج فرهنگ رضوی هستند.

امام‌زاده در پایان گفت: بحث تبلیغات، ترویج خیر و تشویق دیگران هم به تازگی در دستور کار قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها