به دلیل مجاورت دهکده گردشگری با بزرگراه امام علی(ع) بوشهر خودروها با سرعت غیرمجاز در این مسیر تردد می‌کنند و در محدوده پارک از هیچ‌گونه ابزاری برای کاهش سرعت و علامتی برای تردد عابر پیاده طراحی و ایجاد نشده است.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۹۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

کمترین ایمنی جاده‌ای در بزرگراه امام علی(ع) بوشهر/ خودروها بدون کاهش سرعت وارد میدان غدیر می‌شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، در ورودی شهر بوشهر  میدان بزرگی ایجادشده است که از طرفی به بزرگراه امام علی(ع) و از طرف دیگر به سمت پایانه اتوبوس‌های برون‌شهری متصل می‌شود که با توجه حجم ترددها در این مسیرها شاهد کمترین رعایت نکات ایمنی جاده‌ای هستیم.

خودروهایی که از بیرون وارد این میدان می‌شوند به دلیل نبود سرعت گاه و چراغ‌های هشداردهنده در محدوده میدان غدیر بدون کاهش سرعت وارد میدان می‌شوند و در مسیرهای خود ادامه رانندگی می‌دهند که این موضوع تردد را برای موتورسیکلت‌ها و عابر پیاده بسیار دشوار کرده است.

در بزرگراه امام علی (ع) پارکی با عنوان دهکده گردشگری بوشهر ایجادشده است که بسیاری از شهروندان برای رفع اوقات فراغت خود از فضای این پارک استفاده می‌کنند.

اما به دلیل مجاورت این پارک با بزرگراه خودروها با سرعت غیرمجاز در این مسیر تردد می‌کنند و در محدوده پارک از هیچ‌گونه ابزاری برای کاهش سرعت و علامتی برای تردد عابر پیاده طراحی و ایجاد نشده است.

با توجه به اینکه تاکنون تصادف‌های بسیاری در این مسیر به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نبود سرعت گاه در این مسیر شاهد بوده‌ایم، مسئولین باید نسبت به کاهش تصادفات اقدام جدی در این مسیرها داشته باشند.

کمترین ایمنی جاده‌ای در بزرگراه امام علی(ع) بوشهر

بهمن امینی یکی از شهروندان بوشهری در گفت‌وگو با سپاس بابیان اینکه خودروها در محور دهکده گردشگری با سرعت بسیار بالا تردد می‌کنند، گفت: دهکده گردشگری در بزرگراه ایجادشده است که مردم بتوانند از آن برای رفع اوقات فراغت استفاده کنند اما کمترین ایمنی در آن انجام‌شده است.

این شهروند بوشهری اظهار کرد: عدم توجه مسئولین به قوانین راهنمایی و رانندگی در شهر موجب تصادفات بسیاری می‌شود که برای مثال می‌توان به‌تصادف خودرو مهدی قائدی بازیکن بوشهری در تیم استقلال اشاره کرد.

وی افزود: اگر سرعت گاه و یا از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در مسیرهای پرتردد و شلوغ استفاده شود قطعاً شاهد کمترین حوادث راهنمایی و رانندگی خواهیم بود.

امینی عنوان کرد: مسیر بزرگراه امام علی(ع) و حدفاصل میدان غدیر به میدان آزادی از مهم‌ترین مسیرهای ورودی شهر بوشهر هستند که کمترین نکات راهنمایی و رانندگی و جاده‌ای در آن رعایت شده است./ انتهای پیام

منبع: پایگاه خبری تحلیلی سپاس

ارسال نظرات