خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز سعید آباد گلپایگان از افتتاح کارگاه گلیم بافی پایگاه بسیج شهید کلاهدوز با حضور مسئولین شهرستان و مردم منطقه در راستای حمایت از تولید ملی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۶۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلپایگان،حسین مهراسبی فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز روستای سعیدآباد گلپایگان در درخصوص افتتاح کارگاه گلیم بافی که با حضور جمعی از مسئولین برگزار گردید ؛ اظهار داشت : این کار در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از  تولید داخل و اقتصاد مقاومتی صورت گرفت.

مهراسبی با بیان اینکه مکان برگزاری دوره آموزشی این کلاس ها، در استای مسجد محوری بسیج، مسجد جامع سعیدآباد می باشد ، اذعان داشت : در حال حاضر ۱۲نفر هنرجو برای این دوره ثبت نام کرده اند.

وی در خصوص تأمین وسائل و ابزار مورد نیاز این کارگاه عنوان کرد : دوازده دار  قالی همراه با وسائل با سرپرستی سرکارخانم تقوایی تهیه گردیده است.

فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز حوزه  مقاومت بسیج شهید مدنی تصریح کرد : آموزش این دوره ها در ۳ ترم می باشد که  هر ترم آموزشی در دو هفته روزهای چهارشنبه ، پنج شنبه و جمعه برگزار می گردد.

وی در خصوص هزینه برگزاری کلاس ها با عنوان اینکه هزینه هر هنرجو ۳/۵۰۰/۰۰۰ ریال می باشد بیان داشت: این مبلغ با همیاری خیرین محل به مبلغ ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال رسید.

وی افزود : هزینه هر ترم ۵۰۰/۰۰۰ ریال می باشد و هزینه خرید دار قالی، برپا کردن دار و وسائل به عهده این حقیر می باشد .

مهراسبی گفت : برآورد مبلغ کل هزینه شده دوره آموزشی مذکور برای ۱۲ نفر ۵۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال می باشد.

فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز سعید آباد عنوان کرد : طرح با استقبال زیاد روستاییان صورت گرفته بوده ولی به دلیل محدودیت مالی طرح فقط جوابگوی آموزش ۱۲ نفر  می باشد .

مهراسبی با بیان اینکه در پایان دوره به هنرجویان کارت مهارت فنی حرفه ای داده می شود اظهار داشت : در پایان چند نفر حرفه ای برای کار و بیمه انتخاب و به کارکاه صنایع دستی سعیدآباد معرفی و بکارگیری می گردند.

 وی در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی دیگر برای بانوان روستایی در این پایگاه اذعان داشت : در حال حاضر دوره گلیم بافی برگزار می شود و بعد از آن دوره های سبدبافی و چرم دوزی را خواهیم داشت.

مهراسبی در خاتمه از حمایت های مادی و معنوی امام جماعت سعیدآباد حجت الاسلام و المسلمین حسینی فخر و هیئت امنای مسجد جامع سعیدآباد تشکر و قدردانی نمود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها