خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار تعدادی از مداحان استان، گفت: مدال نوکری امام حسین(ع) افتخار همه شیعیان اهل بیت علیه السلام است و صیانت از این مدال ترویج فرهنگ عاشوراست.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۵۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام  سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه محتوای برنامه هیات های مذهبی باید بر مبنای فرهنگ معاصر ایرانی و اسلامی باشد، گفت : توجه به حضور جوانان و تربیت آن ها بر اساس آموزه های دینی و مذهبی و میدان دادن به مداحان جوان در هیات های حسینی باید جزو اولویت های مسئولان این هیات ها باشد.

وی با  تاکید بر تکریم پیشکسوتان و مداحان هیات های مذهبی افزود: احترام به بزرگان در واقع احترام به نسل جدید است و همچنین احترام به آن ها ترویج فرهنگ امام حسین علیه السلام و فرهنگ عاشوراست.

حجت الاسلام آل هاشم با تبریک اعیاد شعبانیه و با بیان اینکه در این ایام هیات های حسینی با وحدت کلمه و اتحاد و یکدلی مراسمات جشن و سرور برگزار کنند، اظهار داشت: با عمل به آموزه های ائمه معصومین راه آن ها را باید تداوم بخشید و با اشعار حماسی و به روز در جامعه اقدام موثر انجام داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مداحان اهل بیت توجه داشته باشند اشعار قرائت شده در مجالس عید و عزاداری با هم تداخل نداشته باشد و در این ایام مبارک فضای با نشاط برای مردم خلق کنند.

حجت الاسلام آل هاشم  اثرگذاری شعر در جامعه را زیاد دانست و بیان کرد: اشعار مداحان هیات های حسینی متناسب با شرایط و عناوین تقویمی باشد تا آموزه های دینی و مذهبی با فرهنگ ایرانی اسلامی عجین شود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: هیات های مذهبی فضای شهر و هئیت خود را در این ایام به نحو شایسته تزیین کنند تا عظمت این اعیاد را نشان دهند.

ارسال نظرات