سال 1397 را براي نيروهای مسلح بايد به فال نيک گرفت؛ چراکه در آغاز سال، روز ارتش جمهوري اسلامي با روز پاسدار در کنار هم قرار گرفته‌اند. اين تقارن مي‌تواند فرصتی برای همگرايی بيشتر اين دو بازوی توانمند نظام اسلامي باشد.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۴۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسيج استان مركزی؛ سال 1397 را براي نيروهاي مسلح بايد به فال نيک گرفت؛ چراکه در آغاز سال، روز ارتش جمهوري اسلامي با روز پاسدار در کنار هم قرار گرفته‌اند. اين تقارن مي‌تواند فرصتي براي همگرايي بيشتر اين دو بازوي توانمند نظام اسلامي باشد؛ در روزگاري که تهديدات دشمن روز به روز در حال افزايش است، وحدت و همگرايي حداکثري مي‌تواند بيش از پيش اقتدار و قدرت دفاعي جمهوري اسلامي ایران را به رخ جهانيان بکشد.

نيروهاي مسلح در مسير ارتقای اقتدار و توانمندي‌هاي نظامي خود نيازمند تقويت قدرت نرم خود نيز هستند که راهکار آن را مي‌توان در حکم انتصاب نماينده محترم ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي که به امضای امام خامنه‌اي مزين است، مشاهده کرد. ارتقای معنويت و بصيرت ديني و تقويت روحيه جهادي و انقلابي، از جمله شاخصه‌هايي است که مورد تأکید رهبري قرار گرفته است و همين تأکید در حکم مسئول جديد رئيس دفتر عقيدتي سياسي فرماندهي کل قوا نيز مشاهده می‌شود.

ارتقای معنويت با تلاش براي رسيدن به نگاه توحيدي به هستي، پرهيز از مادي‌گرايي، ساده‌زيستي و فاصله گرفتن از خوي اشرافي‌گري حاصل می‌شود و اين همه از طريق انس مستمر با قرآن، توسل به اهل بيت(ع)، عبادت و شب زنده‌داري، نماز، دعا و نيايش ممکن خواهد بود.

شرط لازم براي ارتقای بصيرت ديني نيز همان ارتقای معنويت است، افزون بر آنکه نيازمند شناخت جبهه خودي، شناخت جبهه دشمن، شناخت صحنه مواجهه و معارضه جبهه حق و باطل و داشتن قدرت تجزيه و تحليل نيز هست. همچنان بايد توجه کرد که بصيرت ديني و سياسي بدون پيوند با ولي الهي و تبعيت از رهنمودهاي رهبري انقلاب اسلامي به اوج تعالي و کمال خود نخواهد رسيد!

حاصل عملي ارتقای معنويت و بصيرت، در تقويت روحيه جهادي و انقلابي عيان خواهد شد. روحيه‌ جهادي يعني کار را براي خدا انجام دادن، کار را وظيفه‌ خود دانستن، همه‌ نيروها را در راهِ کارِ درست به ميدان آوردن؛ اين روحيه‌ جهادي است.

سه‌گانه فوق مي‌تواند افق پيش روي سپاه، ارتش و ديگر نيروهاي مسلح در سال 1397 باشد؛ سه‌گانه‌اي که از دل منطق ولايت‌مداري و تبعيت از نایب بر حق امام زمان(عج) ميسر خواهد شد.

منبع: سایت بصیرت

ارسال نظرات