خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود گفت:امام سجاد نرم افزاری ترین جنگ را انجام داد و مردم را تقویت فکری و اعتقادی کردند تا بفهمند چه می کنند و مردم عالم وآگاه و بصیر و تربیت واخلاق و تهذیب شوند.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۲۳
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در مراسم اعیاد شعبانیه در مسجد سجادیه شاهرود در سخنانی با تبریک حلول ماه شعبان و موالید این ماه با اشاره به روایتی از امام سجاد (ع) با بیان اینکه علاوه بر حرم های مکانی، حرم های زمانی داریم که مقدس است افزود: مکان ها در احوال تاثیر دارد و همانطور زمان ها تاثیر دارند که حرم های زمانی که برخی زمان ها حرم است که محترم است و آداب خاص دارد.
وی ادامه داد: رمضان از جمله حرم های زمانی خداست که لیله القدر است و قبل از آن هم ماه شعبان است و اعمال خیر و نیات خیر ما مضاعف می شود در این حرم زمانی ویژگی دارد و فرصت خوبی است اعمال را انجام دهیم و در این حرم خدا چند عید را قرار داد که ولادت ائمه اطهار است.
امینی با اشاره به زندگی امام سجاد گفت: زندگی ائمه دو بخش دارد، ولادت تا امامت و بخش دوم از امامت تا شهادت که دوران حمل و نهروان و عاشورا را درک کرده است.
وی اضافه کرد: از زمان بعد از خاتم الاوصیا تا امام حسین همه تلاش تیم بود که تمدن جدید بشریت اصلش آسیب نبیند اما از اواسط دوران امامت امام سجاد تا امام کاظم اصل اسلام حفظ شد و دوران تقویت بنیه اعتقادی و اخلاقی و حتی علمی جامعه اسلامی مخصوصا شیعیان بوده است.
امینی بیان کرد: امام سجاد تلاش اعتقادی و فکری دارد و از انسان های خوشنام و کم نام تقویت می کرد و سایر بلاد می رفتند و تبلیغ می کردند و تقویت بنیه جامع اسلامی را امام سجاد تلاش کرد و علم آموزی و تولید علم و انتشار علم را شروع کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود تاکید کرد: پایه گذار انقلاب علمی بعد از رسول الله امام سجاد است و بهره برداری را امام باقر و امام صادق انجام دادند و در کنار جهاد علمی، مباحث تربیتی و اخلاقی را امام سجاد پیگیری کردند.
وی با بیان اینکه موسیقی به خودی خود حرام نیست چرا که صدا آب و بلبل هم موسیقی است اما آنچه که اسلام مبارزه کرده غناست گفت: ما به هر بهانه ای مردم را جذب کنیم امیرالمومنین سیاست هایش با معاویه متفاوت بود و اصاحبش می گفتند کار او را کن اما ایشان مخالف بودند و در مدینه دورانی آمد که نمازشب خوان ها در مراسم غنا شرکت می کردند.
امینی با بیان اینکه امام سجاد در عمل مروج اخلاق و معنویت بودند افزود: امروز ما هم مدیون زحمات امام سجاد در راه ترویج معنویت و اخلاق هستیم و خانه امام سجاد مرکز تربیت دین بود.
وی ادامه داد: باید مراقب بود اگر کسی اهل امور معنوی است اهل فر یاد زدن نیست و اهل کتمان است اما امروز عده ای با معنویت دنبال جمع کردن افراد است و آدم های اهل واقعیت اهل آدم جمع کردن و پول گرفتن نیستند و امام سجاد اهل دعاست اما نه برای پول گرفتن و ایجاد دکان و دستگاه که باید یک کرد و دور آنها جمع نشویم و باید مراقب بود.
امام جمعه شاهرود گفت: کسی که اهل معرفت و دین است، اهل کارت ویزیت نیست و باید مراقب بود.
وی با اشاره به مبارزات سیاسی امام سجاد(ع) افزود: همه مبارزه کربلا نیست و جهاد علمی و تربیتی و به تعبیر امروز جنگ نرم که بهترین آن را امام سجاد انجام داد و در ادامه بقیه امامان انجام دادند دقیقا مثل روزگار ما که جنگ سخت داشتیم و بعد جنگ نرم و جنگ علمی که سخت تر از جنگ سخت است و امام سجاد نرم افزاری ترین جنگ را انجام داد و مردم را تقویت فکری و اعتقادی کردند تا بفهمند چه می کنند و مردم عالم وآگاه و بصیر و تربیت واخلاق و تهذیب شوند.
وی با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت: کیفیت خوب یکی از کارها در حمایت از کالای ایرانی است و ما باید وظیفه خود را درست انجام دهیم و امام سجاد در حدیثی بیان می کند می خواهید پیش خدا محبوب شوید کار خوب انجام دهید و کسانی که بیشترین اشتیاق برای کار خوب دارند پیش خدا بزرگ هستند و کسانی که بیشتر از خدا ترس دارند نجات یافته ترین مردم هستند و با شرافت ترین مردم کسانی هستند که تقوا برای خدا انجام دهند.
این مراسم به همت پایگاه امام محمدباقر (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا شاهرود و امام جماعت و هیئت امنا و خادمین مسجد سجادیه شاهرود برگزار و مدیحه سرایان اهل بیت در رثای امام سجاد به مولودی خوانی پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها