خبرهای داغ:
کارشناس مسائل ترکیه مطرح کرد

گسترش گرایش به سکولاریسم فلسفی در ترکیه

کارشناس مسائل ترکیه گفت: در دوره معاصر گرایش به سکولاریسم فلسفی در ترکیه زیاد شده است، در دوره عثمانی ظلم زیادی به علویان شد و آن‌ها به این دلیل از برنامه آتاتورک در سکولاریسم سیاسی حمایت کردند.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۱۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶
گسترش گرایش به سکولاریسم فلسفی در ترکیه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد هادی مدنی ظهر امروز در کمیسیون علمی همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل در مجتمع عالی امام خمینی (ره) با اشاره به ویژگی‌های علویان ترکیه اظهار کرد: آن‌ها در چند دهه اخیر از روستا‌ها به شهر‌ها مهاجرت کردند و جامعه علویان ترکیه در این مدت مورد پژوهش قرار گرفته است، در مورد علویان ترکیه دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد، البته آن‌ها یک گروهی مذهبی هستند که خداوند و توحید را قبول دارند.

وی ادامه داد: در دوره معاصر گرایش به سکولاریسم فلسفی در میان علویان ترکیه زیاد شده است، در دوره عثمانی ظلم زیادی به علویان شد و آن‌ها به این دلیل از برنامه آتاتورک در سکولاریسم سیاسی حمایت کردند.

کارشناس مسائل ترکیه افزود: گفتمان چپ در ترکیه بر علویان تاثیر گذاشت، این گفتمان از عدالت صحبت می‌کرد و به همین دلیل علویان به گفتمان چپ گرایش پیدا کردند، این مساله در تشدید گرایش علویان ترکیه به سکولاریسم فلسفی نقش داشت.

مدنی با اشاره به مهاجرت علویان ترکیه به آلمان اظهار کرد: برخی از علویان در چند دهه اخیر به آلمان مهاجرت کردند و سیاستی در این کشور وجود داشت که رابطه بین علویان و ریشه دینی شان قطع شود.

وی خاطرنشان کرد: مرجعیت در بین علویان ترکیه وجود ندارد، به همین دلیل زمانی که مسائل دینی و فکری برای علویان پیش آمد، آن‌ها نتوانستند که مواجه مناسبی با این مسائل داشته باشند، هویت علویان ترکیه دوباره باز تعریف شده است.
ارسال نظرات