پرسش عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج»
ثروتی گفت: جای سوال اینجاست که در ازای افزایش ۴ برابری تعرفه های پزشکی آیا در آمده مردم افزایش هم یافته است؟
کد خبر: ۹۰۰۸۷۷۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۱

موسی الرضا ثروتی، عضو سابق کمیسیون برنامه  و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به لزوم اجرایی شدن قانون شفافیت حقوق, مزایا مسئولین اجرایی کشور و رشد چشمگیر حقوق مسئولین در دولت یازدهم و دوازهم گفت:  اکنون شاهد افزایش 400 درصدی تعرفه های پزشکی در دولت هستیم.

وی افزود: اما جای سوال اینجاست که در ازای این افزایش ۴ برابری تعرفه های پزشکی آیا در آمده مردم افزایش هم یافته است؛ جناب وزیر بهداشت اعلام می‌کند که ما زیرمیزی هایی که به پزشکان داده میشود را کم کرده  ایم؛ اما  واقعیت چیز دیگری نشان می دهد.

ثروتی تصریح کرد: اکنون برخی از پزشکان زیرمیزی می‌گیرند و حتی در مطب خود از دستگاه کارتخوان استفاده نمی کنند یعنی پزشک برای درمان از بیمار پول نقد دریافت می کند. آیا با این وضعیت می توان کشور را اداره کرد؟ چون با این حساب هر پزشکی می‌تواند با دریافت هزینه های هنگفت از مالیات فرار کند.

وی افزود: اکنون برخی از پزشکان درآمدهای چند صد میلیونی دارند اما دریغ از پرداخت ذره ای مالیات. این موضوع نشان می‌دهد که یک افسارگسیختگی در کشور به وجود آمده است و این افسار گسیختگی نشان از عدم تبعیت دولت از قانون  و عدم نظارت مجلس شورای اسلامی بر عملکرد دولت دارد.یعنی مجلس تنها حرف می‌زند و دولت هم هرکاری که دلش بخواهد انجام می دهد لذا اعتماد مردم به شدت آسیب دیده است و باید در این رابطه یک انقلابی صورت بگیرد تا شاهد تحولی جدید در مدیریت اقتصادی کشور باشیم.

ارسال نظرات