خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
در بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس به مناسبت روز جانباز آمده است:
به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به مناسبت روز جانباز بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۰۸۷۷۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

در ابتدای این بیانیه آمده است :چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) سرور جانبازان و اسوه آزادگان جهان حضرت ابوالفضل العباس(ع)، یادآور رشادت‌های آن حضرت در دشت کربلا و روز عاشوراست، حرکتی عظیم که با اتکا به پیشینه‌ای معنوی و حماسی، باعث شد تا اسلام و شیعه در عصر حاضر در عرصه جهانی متعالی بماند.

این بیانیه تاکید می کند: رزمندگان در تاریخ بی‌نظیر انقلاب اسلامی با الگوبرداری از فرهنگ ناب عاشورا، توانست تا ادامه دهنده مسیر حماسه حسینی در فتح قله‌های کربلایی باشد که تلاقی این تداوم در سال‌های نخستین انقلاب اسلامی، دوران جنگ تحمیلی و سال‌های سازندگی پس از آن به خوبی عینیت یافته است و به حق سالروز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) روز جانباز نام گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بی‌شک امروز آزادگی و سربلندی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف مدیون تلاش‌های خستگی ناپذیر نیروهای مکتبی و مومن انقلاب اسلامی است که با سرمشق‌گیری از فرهنگ عاشورایی و بهره‌مندی از تجربیات سازنده جنگ تحمیلی، فتح این مسیر را همچون سال‌های مقدس جنگ تحمیلی هموار کردند.

دربخش دیگر این بیانیه با اشاره به چهارم شعبان، سالروز ولادت بزرگ پرچم دار عاشورا، قمر بنی هاشم(ع)، روزجانبازآمده است:جانبازان عزیز میهن اسلامی مان نیز با شجاعت و ایثار خود در دوران دفاع مقدس و سال های پس از آن همچون نگینی درخشان بر پهنه آسمان این سرزمین می‌درخشند و با تأسی از جانباز دشت کربلا، حضرت اباالفضل العباس(ع)نزد ملت سربلند ایران اسلامی، به الگوی ماندگار صبر و ایثار تبدیل شده‌اند. 

روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها