خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه قزوین:

ولایت مهم ترین اصل اسلام است/در زمین دشمن بازی نکنیم

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ولایت از مباحث اصلی اسلام است و نباید در این حوزه در دام بازی دشمن افتاد.
کد خبر: ۹۰۰۸۷۴۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی در جشن اعیاد شعبانیه در قزوین اظهار داشت: خلقت افلاک یک بهانه‌ای دارد و آن وجود نبی اکرم(ص) است که اگر وجود علی (ع) نبود نبی(ص) هم خلق نمی شد و اگر زهرا (س) نبود هیچ‌کدام را خداوند خلق نمی‌کرد.
وی ادامه داد : دشمنان رسول خدا ایشان را ابتر می‌خواندند ولی نسلی که نوادگان پیامبر را از ثمره ازدواج حضرت علی(ع) و زهرا(س) تشکیل داده اند و به وجود آمدند خودش دلیل خلقت است خود بزرگترین دلیل بر عدم صدق این گفتار(ابتر بودن) نبی اکرم(ص) است.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: امام باقر می‌فرمایند اسلام چند پایه دارد؛ خمس، زکات، نماز، روزه، حج و ولایت ولی هیچ‌یک از امور همچون ولایت سفارش نشده است و اولین ملاک سنجش انسان ولایت است زیرا ولایت رکن رکین اسلام است.
وی ادامه داد: از امام صادق پرسیدند می‌شود کسی محب ولایت باشد با دشمنان ولایت دوست باشد فرمودند امکان ندارد. ولایت‌پذیر کسی است که محب محبان ولایت و دشمن با دشمنان ولایت باشد و اگر کسی مرگش فرا برسد و معرفت به امام نداشته باشد به مرگ جاهلیت از بین رفته است.یعنی اینکه قوه تشخیص حق از باطل را در راستای محبان و دشمنان ولایت داشته باشد.
مجیدی تصریح کرد: یک از ظلم های عظیم به امر ولایت این است که ولایت یک بحث سیاسی نیست برخی می گویند از ولایت صحبت کردن یعنی حرف سیاسی زدن در صورتی که ولایت از ارکان اصلی اسلام است و یکی از این انحرافات و دشمنی‌های که با اسلام شده جدا کردن ولایت از اسلام است. باید ولایت را عملی قبول داشته باشیم و با معرفت ولایت مدار باشیم.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: برخی منحرفان در مجالس و جلسات هفتگی و ماهانه ولایت را یک محبث سیاسی می دانند و اظهار نظرها در مورد حضور در سوریه و نبرد با داعشی و وهابی هم یک کار سیاسی می‌دانند حال آنکه عمق ولایت پذیری و عمق محب اهل بیت بودن خود را در نبرد با داعش و وهابی که الان در سوریه حضور دارندمی باشد.
وی یادآور شد: نمی‌شود هم ولایت مدار بود هم محب حضرت حسین بود و هم ماهواره و ... داشت. محب اهل بیت دشمن‌شناس است و با قلم و عمل خود در راه تببین و معرفی محبین و دشمنان و نمادهای هر دو گام بر می‌دارد.
حجت الاسلام مجیدی تنها راه مصون ماندن از فتنه ها و دشمنی ها را حرکت در مسیر ولایت دانست و اظهار داشت : در حال حاضر که شاهد فتنه های متعدد هستیم و دشمنان آرمان‌های اهل بیت را ضد ارزش و ضد ارزش‌ها را آرمان معرفی می‌کنند اگر می‌خواهیم در مسیر حق و عاقبت به خیر باشیم باید پا در رکاب ولایت بگذاریم.
مجیدی اضافه کرد: در نظام ما مشکلات زیاد است ولی بنا نیست که اصل نظام ما یعنی ولایت را خدشه‌دار کنیم باید آگاه باشیم این خود از ترفندهای دشمن است. نگذارید با ذهن ما بازی کنند و مبحث ولی شناسی و ولایت را مقوله سیاسی معرفی کنند.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین تاکید کرد: امروز که فتنه‌های متعدد داریم و دشمن در همه‌جا نفوذ کرده از خانواده و جامعه گرفته تا دولت و مجلس تنها راه مصون ماندن از این دشمنی‌ها حرکت پشت ولایت فقیه هست نه یک گام بیش‌تر و نه یک گام کمتر.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها