خبرهای داغ:
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب می‌تواند انعکاس خوبی در فضای کنونی جهان اسلام در وضعیت پراختلاف داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۰۸۷۳۶
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب اظهار کرد: این مسابقات از بهترین مسابقات محسوب می‌شود. بر اساس اصل قرآن در خیر‌ها باید مسابقه بدهید.
وی خاطرنشان کرد: قرآن و شئون مربوط به آن مانند تلاوت، حفظ و تفسیر اگر مورد مسابقه قرار گیرد از بهترین مصداق‌ها برای خیر محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه نباید قرآن و مسابقات متوجه به قرآن را به تلاوت یا حفظ منحصر کنیم گفت: اگر مفاهیم قرآن به صورت حوزه‌بندی شده به عنوان مثال اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و استخراج نکته‌ها از یک آیه مورد مسابقه قرار گیرد. مسابقه از شئون مربوط به ظاهری به فضای مفهومی راه پیدا می‌کند.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با بیان اینکه به طور طبیعی طلاب و کسانی که علوم دینی را تحصیل می‌کنند باید مسابقات قرآنی داشته باشند گفت: مسابقات قرآنی می‌تواند به عنوان نکته‌های الهام‌بخش، اساسی و خط‌دهنده مسیر علمی و مطالعاتی آن‌ها را به قرآن معطوف کند و مرکزیت مطالعات آن‌ها را قرآن قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: اهداف عادی و تکراری تنها نباید در این مسابقات در دستور کار باشد و به آن‌ها بسنده کرد بلکه اهداف فراتری باید پیگیری شود.
مبلغی با بیان اینکه قرآن در جهان اسلام مشترک است گفت: جهان اسلام به این سند قوی و متین به عنوان بالاترین و برترین سند افتخار می‌کند. باید اعتراف کنیم که نسبت به برجسته کردن این سند کم‌کاری کردیم و شیعه و سنی اجتماعی که باید پیرامون قرآن پیدا کنند و وحدت با محوریت قرآن را به صورت اساسی و ریشه‌ای دنبال نکردند.
وی خاطرنشان کرد: این مسابقات می‌تواند یکی از اهداف خود را استخراج مفاهیم مربوط به قرآن یا مطرح کردن روایات ناظر به قرآن با مرتبط کردن قرآن به درد‌های اجتماعی قرار دهد.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با بیان اینکه نزدیکتر کردن دل‌ها یکی از اهداف برگزاری این مسابقات است گفت: باید به سمت آیاتی برویم که حامل بار وحدت برای جامعه و ناظر به جایگاه امت است. کم نیست آیاتی که حامل چنین پیامی هستند.
وی عنوان کرد: این مسابقات ابتکار خوب، شیرین و زیبایی است. بدون تردید اگر زیبایی‌ها و طراوت‌های آن تداوم پیدا کند می‌تواند انعکاس خوبی در فضای کنونی جهان اسلام در وضعیت پراختلاف داشته باشد بنابراین چنین حرکت‌هایی دارای پیام‌های آرامش‌بخش، خط‌دهنده و اساسی برای جامعه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها