خبرهای داغ:
مدیر جهادکشاورزی بهار از کاشت گل محمدی در ۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهار خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۸۶۰۰
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

کاشت گل محمدی در ۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی بهارهوشنگ کرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار از کاشت ۱۷ هکتار گل محمدی طی ۳ سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود:  طی سه سال اخیر در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی، ۱۷۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهار با مشارکت کشاورزان منطقه به کشت و توسعه گل محمدی اختصاص یافته است.

وی گفت: تغییر الگوی کشت و کمبود آب موجب شده تا مسئولان بخش کشاورزی شهرستان نسبت به شناسایی و ترویج گیاهان کم آبر اقدام و برنامه ریزی های موثری در این باره در نظر بگیرند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: کشت گل محمدی به دلیل کم آبر بودن، درآمد زایی مناسب برای کشاورزان و امکان کشت در سطوح خرد و کوچک مورد استقبال کشاورزان بهار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مراحل کاشت این گل، پاییزه و بهاره است و اگر در فصل پاییز اراضی کشت شود از نزولات آسمانی بیشتری بهره مند می شود و زمان برداشت نیز از اواخر اردیبهشت تا اواسط تیر ماه است.

کرمی با بیان اینکه تولید یک لیتر اسانس گل محمدی نیازمند استفاده از ۴ تن گلبرگ است، درخصوص این گل گفت: گل محمدی خواص دارویی فوق العاده ای دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات