خبرهای داغ:
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: نباید کسانی اجازه پیدا کنند که سپاه، این نیروی عزیز را تخریب کنند.
کد خبر: ۹۰۰۸۵۶۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرسین، حجّت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و تبریک اعیاد شعبانیه، ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهار داشت: امام حسین(ع) میوه دل پیامبر اسلام(ص) است و در این خصوص می فرماید: حسن(ع) و حسین(ع) سرور جوانان بهشت هستند.

 

وی افزود: امروز با وجود گذشت 1400 سال از شهادت آن حضرت مردم چنان عاشقانه او را دوست می دارند که هر ساله بزرگترین اجتماع بشری در محبّت این امام بزرگوار در عالم اتفاق می افتد.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به روز پاسدار تصریح کرد: این روز را به نام پاسدار نام گذاری کرده اند و چه نام مناسبی است، خوش به حال پاسدارن ما که روز تولد امام حسین(ع) را به نام آنها نام گذاری کرده اند.

 

حجّت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: باید قدردان زحمات عزیزان پاسدار باشیم که امام خمینی(ره) در این خصوص جملات با عظمتی دارد که اگر سپاه نبود کشور هم نبود، پاسدران ما تلاش می کنند در مسیر امام حسین(ع) باشند و تلاش این عزیزان در طول چند دهه گذشته باعث شده نظام اسلامی افتخاراتش مضاعف شود و عزت پیدا کند.

 

 وی افزود: سپاه پاسدران در همه عرصه های هوایی، دریایی و زمینی و بین الملل فعال و نقش آفرین است، یک روز در عرصه جنگ تحمیلی و امروز هم در عرصه جنگ نرم و ما باید قدردان زحمات سپاهیان عزیز باشیم و نباید کسانی اجازه پیدا کنند که سپاه، این نیروی عزیز را تخریب کنند.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: از همه دستگاه ها و قوای مختلف انتظار داریم خودشان تلاش کنند که نقش سپاه در زمینه های مختلف پُر رنگ تر شود.

 

حجّت الاسلام اجرایی اظهار داشت: نقش سپاه در رسانه باید مشخص باشد، امروز در کشورهای غربی می بینیم که اینترنت زیر مجموعه دستگاه های امنیتی و نظامی است، چرا باید در کشور ما چنین آزادانه دشمن در فضای مجازی ما ورود پیدا کند.

 

وی افزود: ما تشکر می کنیم از سازمان هایی مثل اوج که در زمینه فضای مجازی فعالیت دارند و فیلم های فاخر می سازند و اجازه نفوذ دشمن را نمی دهند.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به سالروز تولد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز خاطر نشان کرد : حضرت ابوالفضل (ع) آن چنان مقامی دارد که امام صادق(ع) در شأن آن بزرگوار فرمود: عمو جان ما عباس در بهشت مقامی دارد که همه شهدا به آن مقام غبطه می خورند.

 

حجّت الاسلام اجرایی اظهارداشت: جانبازان ما از مهم ترین عناصر وجودی خود که جانشان بود گذشتند و صبر کرده اند برای اینکه نظام اسلامی باقی بماند و سر بلند باشد ما دست جانبازان عزیز را می بوسیم و به مقام آنها افتخار می کنیم.

 

وی با اشاره به ولادت امام سجاد(ع) تصریح کرد: امام سجاد(ع) در واقع ادامه دهنده قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا بودند و این پرچم را به مقصد رساندند.

 

خطیب جمعه هرسین در خصوص پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس تصریح کرد: آمریکا در پنجم اردیبهشت به کشور ما حمله کرد و نقشه هایی داشتند برای اینکه این کشور اسلامی را با مشکل مواجه کنند ولی دانه های شن چشم شیطانی شیطان بزرگ را کور کرد، شن ها مأمور خدا بودند.

 

حجّت الاسلام اجرایی اظهارداشت: در روز های اخیر پس از این که خبرهای خوشی به مردم دنیا رسید که داعش شکست خورده است و پس از این که مردم سوریه خوشحال شدند که غوطه شرقی به دست مردم این کشور افتاده است آمریکا با هم دستی فرانسه و انگلیس به سوریه حمله کردند.

 

وی افزود: ترامپ روزگاری اوباما را به خاطر حمله به سوریه احمق خطاب می کرد حالا خودش به بهانه حمله شیمیایی به سوریه حمله کرده است پنج سال پیش هم با همین بهانه به سوریه حمله کرد.

 

امام جمعه هرسین خاطر نشان کرد: مهم ترین محرکه غرب برای حمله به سوریه وضعیت با ثبات این کشور است، وقتی آمریکا می بیند که سوریه آرامش دارد و نوک پیکان مقاومت است استکبار ناراحت می شوند، رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را انجام داده است تا مانع از نفوذ ایران در سوریه شود ولی آمریکا باید بداند هر کاری انجام بدهد برای او چیزی جز شکست در پی ندارد.

 

حجّت الاسلام اجرایی با اشاره به بحث شعار سال و حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: طبق تأکید مقام معظم رهبری مصرف کالای خارجی که مشابه داخلی دارد باید به عنوان ضد ارزش شناخته شود.

 

وی افزود: مصرف کالای داخلی باعث می شود ثروت ملّی افزایش پیدا کند، اشتغال بیشتر شود، تورم کاهش یابد، نقدینگی کنترل شود و مسیر رفاه عمومی بهتر شود.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: دولت هم باید وظیفه خود را در این خصوص انجام دهد، مثلاً در خصوص قیمت ارز صیانت بشود و آرامش در بازار ایجاد شود که بتواند یک قیمت با ثبات و واقعی برای دلار داشته باشد.

ارسال نظرات