فرمانده سپاه امام رضا(ع) هدف از تشکیل سپاه پاسداران را حفظ انقلاب و دستاوردهای آن دانست.
کد خبر: ۹۰۰۸۵۰۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار یعقوب‌علی نظری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: امام عزیز؛ آن پیر روشن ضمیر؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس اسلامی، با یک نگاه دقیق و عمیق این باور را داشت که این انقلاب در ادامه راه مواجه با دشمنانی قسم خورده، جدی خواهد بود.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی، هم اصل انقلاب را مورد تهدید قرار می‌دادند و هم اینکه از توسعه و گسترش و رشد انقلاب اسلامی اگر بتوانند جلوگیری خواهند کرد و حتماً دستاورد‌های انقلاب اسلامی را مورد هجمه و تهاجم خود قرار خواهند داد و این برآورد معمار کبیر انقلاب اسلامی بود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: بنابراین می‌بایست از انقلاب و دستاورد‌های آن دفاع می‌شد و باید زمینه‌ای برای بالندگی، رشد و گسترش و توسعه انقلاب اسلامی فراهم می‌شد و این ممکن نبود جز اینکه نهادی شکل بگیرد که از جنس خود انقلاب باشد و عمل و حرف انقلابی داشته باشد و جلودار و پرچمدار و متکی بر قدرت مردمی همانند خود انقلاب اسلامی باشد.

سردار نظری با اشاره به اینکه چنین نهادی برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی به تشخیص حضرت امام راحل  یک ضرورت بود تاکید کرد: بر این اساس، فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر شد و این نهاد مقدس، با تفکری برخاسته از انقلاب شکل گرفت.

وی بیان کرد: الگوی شخصیتی برای نهاد سپاه و پاسداران، معین شده و باید در مسیر این الگو حرکت کرد و همانند صحنه عملیاتی کربلا حرکت کرد، زیرا غیر کربلایی شدن امکان ندارد بتوان از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دفاع کرد و اگر بنا است که در مسیر گسترش انقلاب اسلامی برای جوامع اسلامی و بشریت زمینه‌ها را آماده کنیم باید توسل به عاشورا و کربلا و یاران آن حضرت داشته باشیم.

سردار نظری ادامه داد: در چهلمین سال حیات انقلاب اسلامی هستیم؛ آیا سپاه پاسداران توانسته این وظیفه خطیر را عملیاتی کند؟ باید کارنامه سپاه پاسداران را در این ۳۹ سال مورد ارزیابی قرار دهیم. با دو سند می‌توان این وظیفه را ارزیابی کرد. اول در کلام بزرگان و دوم کارنامه.

وی خاطرنشان کرد: امام و رهبری با کسی تعارف ندارند و حرف بدون پایه بیان نمی‌کنند و قرار است ارزش این نهاد را در میان مردم عنوان کنند؛ سپاه با حرکات تجزیه‌طلبانه ابتدای انقلاب اسلامی مقابله کرد و در همه این میدان‌ها باید حضور پیدا می‌کرد و پاسخ دندان شکنی به دشمنان می‌داد و این اتفاق رخ داده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه جوانان خراسان در غائله گنبد رشادت نشان دادند افزود: پس از این غائله، بلافاصله غائله کردستان شکل گرفت و شهدایی مانند شهید بروجردی و کاوه تقدیم شد تا این توطئه شوم استکبار در مورد منطقه کردستان خنثی شود؛ در سقز که یکی از کانون‌های حضور ضدانقلاب در آن مقطع از تاریخ بود نیز بچه‌های خراسان حضور پیدا کردند و هنوز غائله کردستان تمام نشده بود، جنگ تحمیلی بر این مردم آغاز شد و بدیهی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه داشت خود را به میدان جنگ تحمیلی برساند و البته هنوز غائله کردستان ادامه داشت.

سردار نظری گفت: پس از جنگ تحمیلی نیز سپاه پاسداران در عرصه سازندگی وارد عمل شد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تشکیل شد و امروز نیز همچنان منشا خدمات است، سازندگی پس از جنگ آغاز شد و محرومیت زدایی‌ها آغاز شد و جنگ نرم از سوی دشمن تحمیل شد و باید در این حوزه ورود جدی می‌شد.

وی ادامه داد: دشمنان در بیرون از مرزها، مشغول توطئه شدند و غائله‌های جدید در دستور کار استکبار قرار گرفت و بنابراین در حوزه جنگ نرم و جنگ امنیتی باید سپاه وارد می‌شد و اجازه نمی‌داد امنیت مردم و نظام اسلامی مورد خدشه واقع می‌شد؛ دفاع از مظلومان در برابر استکبار نیز از دیگر رسالت‌های سپاه پاسداران است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) اظهار داشت: امروز اراده‌ای در جبهه استکبار برای رویارویی با انقلاب اسلامی وجود ندارد؛ این بیانگر قدرت انقلاب اسلامی و توانمندی ماست، این قدرت معنوی است؛ استکبار موشک و ادوات نظامی دارد، اما اراده مبتنی بر اعتقاد و ایمان را ندارند و هرگز نیز پیدا نخواهند کرد و این نقطه برجسته انقلاب اسلامی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها