خبرهای داغ:

۴۵۰ سفیر سلامت در استان اصفهان فعالیت می‌کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به لزوم ارتقا سواد و فرهنگ سلامت در جامعه گفت: ۴۵۰ سفیر سلامت در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۰۸۴۸۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، کمال حیدری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: سلامت در ابعاد مختلف قابل بررسی است، اما مردم بیشتر سلامت جسمی را و آن هم هنگام از دست رفتن بخشی از سلامتی، مورد توجه قرار می‌دهند.

وی افزود: از ۴۰ سال پیش تعدادی از دولت‌ها برای ارتفا سطح سلامتی هدف‌گذاری کردند، ابتدای این طرح در سازمان جهانی بهداشت همزمان با آغاز انقلاب اسلامی بود و در این ۴ دهه توفیقاتی حاصل شد که ما امروز در منطقه زبانزد خاص و عام هستیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به ۷۴ سالگی به عنوان سن امید به زندگی، گفت: این سن باید افزایش یابد، اما اقدامات ارزشمند بسیاری در حوزه سلامت در کشور انجام شده است، امروز یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ریشه کردن کردن بسیاری از بیماری‌های واگیردار است.

وی افزود: این موفقیت به برکت مشارکت عمومی مردم حاصل شده است، اما اکنون متاسفانه بزرگترین دغدغه ما بحث کیفیت زندگی است، چون شیوه زندگی خوبی نداریم باید همه داشته‌های خود را صرف سلامتی از دست رفته خود کنیم که حاصل سواد و فرهنگ سلامت مردم بوده است.

حیدری با بیان اینکه سن بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها طی چند سال گذشته ۱۰ سال پایین آمده است، خاطرنشان کرد: بنابراین باید به صورت جدی‌تر به سلامتی خود اهمیت دهیم.

وی با اشاره به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای شهروندان گفت: از مردم می‌خواهیم که از این بستر استفاده کرده و وضعیت سلامتی خود را با مراجعه به پایگاه‌های مورد نظر بسنجند، این اقدامات رایگان است و امیدواریم مردم از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به ۴ شاخص در بحث خودمراقبتی اظهار داشت: ما اکنون ۴۵۰ هزار نفر عضو به عنوان سفیر سلامت در استان اصفهان داریم.

وی با اشاره به وضعیت سلامتی در روستا‌ها افزود: ارائه خدمات در روستا‌ها مطلوب است و مردم این مناطق به خوبی از این خدمات استفاده می‌کنند در حالی که در کلانشهر‌ها اینگونه نیست.

حیدری با اشاره به فعالیت سفیران سلامت، گفت: در هفته سلامت، بحث خودمراقبتی و تغذیه سالم مدنظر است، در همین راستا بحث صرفه جویی در مصرف آب را نیز با کمک این سفیران پیگیری می‌کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار