حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

دشمن به معنای واقعی از سپاه وحشت دارد

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: سپاه ما امروز به جایی رسیده است که دشمن به معنای واقعی و راستین از آن وحشت دارد.
کد خبر: ۹۰۰۸۴۰۹
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرکرد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به تفسیر بخشهایی از سوره مبارکه واقعه و تقسیم بندی انسانها در روز قیامت و همچنین  تبیین ویژگی های خانه قرآنی ا زمنظر سوره مبارکه نور پرداخت.

امام جمعه شهرکرد افزود: انسانها به سه دسته در قیامت تقسیم می شوند که دسته اول، اصحاب مقربین، هستند. این گروه هیچ نقطه سیاهی در پرونده اعمال خود ندارند و با نمره 20 در جایگاه بلندی قرار دارند و مقرب حضرت باری تعالی هستند.

وی افزود: دومین دسته از انسانها در روز قیامت، اصحاب یمین هستند که تیرگی ها و کمبودها را جبران کرده و از دنیا با نمره قبولی رفته اند. این افراد توبه نموده اند و با خدا زندگی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ادامه داد: دسته سوم کسانی هستند که بی خیال زندگی کرده اند و اینها یا اصلاً اسلام نیاورده اند، یا اینکه اسلام و دعا و نماز و شعائر اسلامی لقلقه ی زبان آنها بوده است.

خطیب جمعه شهرکرد در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته، ویژگی های خانه ی قرآنی را با اشاره به آیات شریفه 36 و 37 از سوره مبارکه نور تبیین کرد و گفت: در خانه قرآنی رأفت وجود دارد و در این خانه ذکر و یاد خدا مستمر است.

وی افزود: دومین ویژگی خانه قرآنی این است که در آن صبح و شب، تسبیح خدا باشد و نماز در آن زنده باشد و جایگاه داشته باشد و وقت طلایی به نماز اختصاد داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، یادآور شد: در خانه قرآنی کسب و کار، خرید و فروش و ... ، اهل خانه را از یاد خدا غافل نمی کند و تمام همّ و غمّ آنها یاد خداست.

امام جمعه شهرکرد، اقامه نماز، زندگی اقتصادی مقید به حلال و حرام و ترس از قیامت را از دیگر ویژگی های خانه قرآنی برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با تبریک سوم شعبان میلاد حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و روز پاسدار، گفت: به فضل الهی سپاه ما امروز به جایی رسیده است که دشمن به معنای واقعی و راستین از آن وحشت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به آیه شریفه 60 از سوره مباکه انفال" وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم و ..."، اظهار کرد: این دعوت قرآنی است؛ البته در سایر نیروهای مسلح نیز اینگونه است؛ اما سپاه چیز دیگری است، زیرا سپاه شکل گرفته تا پاسدار تمام عیار و همه جانبه انقلاب باشد؛ لذا در همه عرصه ها سپاه حضور دارد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به خنثی شدن انواع فتنه های داخلی، خارجی، اقتصادی، سیاسی و ... با حضور سپاه ، گفت: سپاه در مقابله با جریانات ترور اول انقلاب، دفاع مقدس، رفع فتنه تجزیه طلبی در کردستان، ترکمن صحرا و خوزستان، خنثی سازی فتنه لیبرال ها و فتنه و هجمه های دیگر از جمله جنگ نرم و فتنه 88 و ...، نقش مهم و کلیدی داشته است.

وی دفع فتنه داعش و فتنه های خارجی در منطقه از سوی دشمنان جهان اسلام با حضور سپاه را یادآور شد و گفت: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جز ثبات قدم چیزی دیده نشده است و سپاه همواره به رنگ انقلاب و دین و ایمان بوده و پاسداری از ارزش های انقلاب را بر عهده داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: سپاه دشمن را در بیرون از خانه زمین گیر کرده و نگذاشته فتنه های دشمنان که هدف همه آنها جمهوری اسلامی ایران بوده، به نتیجه برسد.

وی ثبات ایمانی، اعتقادی، اخلاقی، ولایتمداری، پشت پا زدن به ضد ارزشها و تمسک به قرآن و دین و معنویت را رمز موفقیت سپاه دانست و با تأکید بر اهمیت حضور بسیج مردمی بعنوان بازوی توانمند سپاه، خواستار حفظ این رمز ماندگاری شد.

تبریک میلاد حضرت امام سجاد علیه السلام و همچنین تبریک ولادت باسعادت حضرت ابالفضل العباس و روز جانباز از دیگر بخش های سخنان خطیب جمعه شهرکرد در این روز بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام از مسئولان خواست به مشکلات جانبازان که شهدای زنده انقلاب هستند و حق بزرگی بر گردن همه دارند، اهتمام ورزند.

شایان ذکر است نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری شکل گیری جمعیت عظیم مردم در صیانت از آب استان و بیان مطالبات آبی در روزهای اخیر بدون هرگونه حاشیه ای را  تحسین کرد و خواستار رسیدگی مسئولان به خواسته های به حق مردم بویژه باغداران و کشاورزان و تأمین آب شرب بیش از نیمی از جمعیت استان شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار