پاسداران مدافعان اسلام و قرآن و ارزش‌های اسلامی هستند و این بزرگترین افتخار برای سپاه است.
کد خبر: ۹۰۰۸۳۳۶
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آنچه که ما از امام حسین (ع) آموخته‌ایم، علاوه بر فضائل و کرامات معنوی و الهی آن حضرت، استقامت و پایداری ایشان در دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) است که اوج این استقامت در نبرد روز عاشورا تجلی پیدا کرد.

امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا در برابر جبهه کفر و الحاد و شرک با تمام وجود ایستادند و با نثار خون خود، راه  پاسداری از ایمان و حق را به همه بشریت در همه اعصار و زمان‌ها آموختند.

 امام حسین (ع) که پرورش یافته مکتب نبوی و از خاندان وحی بود و در دامن پاک حضرت فاطمه زهرا (س) و علی (ع) رشد یافته بود؛ او که مصداق آیه تطهیر و سوره «هل اتی» است.

امام حسین(ع) که به مصداق سخن ر سول خدا (ص)؛ «حسین منی و انا من حسین (ع)»، تمام وجودش پیامبر خداست و سید جوانان اهل بهشت است، در روز عاشورا فریادش در دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) بلند شد و فرمود «اگر دین جدم رسول خدا جز با کشته شدن من زنده نمی‌ماند پس ای شمشیرها مرا در بر بگیرید»، او که حجت خدا بود بر روی زمین و حقیقت ایمان و عصاره همه فضائل بود در روز عاشورا راه رسیدن به حق را در مبارزه با ظالمان و ستمگران تفسیر نمود و به آزادگان عالم راه زندگی با عزت، غیرت، شجاعت و شهامت را آموخت و بعد از 1400 سال از شهادت آن حضرت و یارانش، یکی از پرورش یافتگان مکتب حسینی در ادامه همان راه و در دفاع از مظلومان پرچم مبارزه با ظلم و ستم را برافراشت حضرت امام خمینی (ره) با الهام از قیام حسین (ع) و عاشورا به مبارزه با ظالمان، کفر و شرک برخاست و عَلَم مبارزه را برافراشت.

انقلاب اسلامی در ادامه راه امام حسین (ع) و نهضت عاشورا تجلی پیدا کرد و پیروزی به دست آمد. پیرامون امام خمینی (ره) جوانان انقلابی و مومن جمع شدند و برای پاسداری از انقلاب اسلامی، سپاه پاسدارن را تشکیل دادند.

جوانان انقلابی سپاه، با عزمی آهنین و استوار و با تأسی به امام حسین (ع) و یارانش عَلَم مبارزه با کفر و شرک و الحاد را برفراشتند و پشت سر رهبرشان حرکت کردند؛ برای همین است که روز ولادت بزرگ پاسدار اسلام و قرآن امام حسین (ع) به نام روز پاسدار نام‌گذاری شده است.

امروز پاسداری یعنی دفاع از اسلام، دفاع از قرآن، دفاع از ارزش های اسلامی و پاسداران مدافعان اسلام و قرآن و ارزش‌های اسلامی هستند و این بزرگترین افتخار برای سپاه است.

در حقیقت «امام حسین (ع) مصداق اکمل و اتم پاسداری از اسلام ناب محمدی است» و روز میلاد ایشان روز پاسدار نامیده شده است چراکه پاسداران راهشان راه امام حسین (ع) است و هرگز از راه امام حسین(ع) جدا نمی‌شوند.

 محمدصادق رضوی راد، فعال فرهنگی

انتهای پیام/

ارسال نظرات