مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اعتباراتابلاغ سهم اعتبارات توسعه اشتغال روستایی کارآفرینی استان اختصاص یافته و ابلاغی به این صندوق برای ایجاد و توسعه اشتغال روستایی را بیش از ۸۹ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این تسهیلات به متقاضیان ساکن در مناطق روستایی، عشایری و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر استان که دارای طرح‌های گردشگری، صنایع کوچک، صنایع دستی، خدمات و فناوری اطلاعات، فرش دست بافت، کشاورزی و منابع طبیعی هستند پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۸۳۰۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
ارسلان حسن پور با بیان اینکه سهم بخش‌های مختلف اشتغال از مجموع این اعتبار مشخص شده است افزود: از این رقم ۴۴ میلیارد ریال مربوط به حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۵ میلیارد ریال هم به خدمات و فناوری اطلاعات و به بخش‌های گردشگری، صنایع کوچک، صنایع دستی و فعالیت‌های فرش دستباف هر کدام ۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی کارمزد این تسهیلات را ۴ تا ۶ درصد اعلام کرد و گفت: سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان واجد شرایط از ۱۰ تا پانصد میلیون تومان و دوره بازپرداخت آن ۵ ساله است.
حسن پور همچنین دوره استمهال و سازندگی این تسهیلات را متناسب با نوع طرح از ۶ ماه تا ۳ سال اعلام کرد و افزود: متقاضیان باید برای دریافت این تسهیلات به سامانه اینترنتی "کارا" مراجعه و نام نویسی کنند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان حمایت از تولیدات روستایی و برند‌های کالا‌های ایرانی را از دیگر اهداف این صندوق برشمرد و گفت: به همین منظور تسهیلاتی تا سقف یکصد میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه با دوره استمهال ۳ تا ۶ ماه به متقاضیان و صاحبان واحد‌های تولیدی پرداخت می‌شود.
حسن پور افزود:افراد متقاضی باید برای نام نویسی و دریافت این تسهیلات به صندوق مرکزی و یا شعب این صندوق در شهر‌های مختلف استان مراجعه کنند.
وی گفت: پارسال ۳۱۰ میلیارد ریال تسهلات خود اشتغالی در قالب ۲ هزار و ۳۰۰ فقره پرونده در استان پرداخت شده است.
ارسال نظرات