معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گزارشی از ایجاد فرصت‌های شغلی در سال ۹۶ را ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۰۸۱۴۸
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، علیرضا خدابنده،  معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به شعار سال ۹۷ مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» افزود: پایداری اشتغال جوانان، به حمایت و خرید از کالای ایرانی وابسته است.
وی بابیان اینکه هزار و ۲۵۶ مددجوی استان سمنان در سال گذشته با هزینه کرد ۲۲ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان صاحب شغل شدند افزود: عمده مشاغل در قالب ۶۸۳ طرح خدمات، ۴۱۹ طرح دامپروری، ۷۶ طرح کشاورزی، ۵۷ طرح صنایع‌دستی، ۱۸ طرح صنعتی و معدنی و سه طرح شیلات بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه راه‌اندازی طرح‌های اشتغال با پرداخت تسهیلات بانکی وامدادی اجرایی شده است بیان کرد:
شش میلیارد و ۵۲۸ میلیون تومان از محل منابع کمیته امداد و ۱۶ میلیاردو ۲۷۰ میلیون تومان از منابع بانکی بوده است.

 علیرضا خدابنده با اشاره به اینکه ۲۲ درصد از طرح‌های اشتغال ایجادشده در مناطق محروم بوده است افزود: ایجاد  مشاغل خانگی در مناطق روستایی علاوه بر ایجاد اشتغال، از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می‌کند. 
وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۹۱۵ نظارت
  بر طرح‌های اشتغال کمیته امداد استان سمنان توسط کارشناسان اشتغال و خودکفایی این نهاد در سال گذشته اجرایی شده است بیان کرد: با بررسی‌های انجام‌شده ۱۸۵ فقره تسهیلات در قالب تسهیلات  تثبیت اشتغال‌زایی بااعتبار دو میلیارد و ۹۷۷ میلیون تومان باهدف پایداری اشتغال، افزایش تولید و کارانگیزی پرداخت‌شده است. 

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان بر مشاوره شغلی قبل از اجرای طرح تأکید کرد و گفت: دو هزار و ۶۸ مشاوره  به مددجویان جویای شغل تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان ارائه‌شده است. 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها