خبرهای داغ:
در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی صورت گرفت:

رونمایی از تولیدات حوزه هنری قزوین

آیین اختتامیه هنر انقلاب اسلامی با حضور مسوولان استان، رونمایی از تولیدات حوزه هنری و تجلیل از نویسندگان و هنرمندان در سالن اجتماعات استانداری قزوین بر گزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۷۹۸۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در این برنامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی، هفته هنر انقلاب اسلامی را سرآغاز تحولات فرهنگی در استان برشمرده گفت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب با همت هنرمندان و با زبان هنر و ادبیات اندیشه های والای انقلاب را تبیین کنیم.
مریم بیدخام افزود: هنرمندان همواره نزد مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند و هنر به دلیل زیبایی ذاتی بعنوان حلقه اتصال مخاطب و هنرمند در این میان نقش مهمی داشته است در این مسیر باید از این ظرفیت بزرگ در تبیین ارزش ها، حقوق شهروندی و الگوسازی بهره لازم را برد.
این مسوول فرهنگی یاداور شد: جامعه ای که هنرمندانش ارج نهاده شوند جامعه ای تلطیف شده خواهد بود چراکه افزایش فعالیت های فرهنگی و هنری به نشاط جامعه کمک کرده و در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی دارد.
وی نقش هنرمندان در پیروزی انقلاب دوران دفاع مقدس و بیان رشادت های رزمندگان را در نهادینه کردن ارزش ها بی بدیل دانست.
در این برنامه علی هوشمند- رییس حوزه هنری قزوین- نیز ضمن تبیین اهداف و رسالت های حوزه هنری از همکاری دستگاه های، ادارات دولتی سازمان های مردم نهاد در برگزاری هرچه باشکوه تر هفته هنر انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کرد.
در پایان مراسم با حضور: مسوولان فرهنگی استان از کتاب های: خاک شیرین نوشته:حامد مکملی، رویداد موسیقایی تام مقالات ژان مولینو ترجمه: سعید افزونتر، بررسی ساختار پیرنگ در چند رمان دفاع مقدس نوشته: فضل الله خدادادی، کوچه فاخته ها نوشته سیاوش والافر، ویژه نامه سوره قزوین به سردبیری حمیدرضا ملازینل رونمایی شد و از صاحبان آثار تقدیر به عمل آمد. همچنین از میثم ملکی(هنرمند عکاس) بعنوان هنرمند سال انقلاب اسلامی(استان قزوین) تقدیر به عمل آمد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها