خبرهای داغ:
در آستانه سفر استاندار به شال، جلسه هم اندیشی مسئولین بخش شال با حضور برخی از مسئولین ادارات شهرستان بوئین زهرا در بخشداری این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۷۹۷۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، در جلسه‌ای که در آستانه سفر استاندار به بخش شال برگزار شد بخشدار این شهرستان ضمن اشاره به مشکلات موجود در این بخش اظهار کرد: امسال برای همه دستگاه ها برنامه در نظر گرفته شده است، برای مثال به شهرداری اعلام گردیده باید پروژه استخر 80درصد پیشرفت داشته باشد.
در ادامه مهندس زارع مدیر آب و فاضلاب شهرستان بوئین زهرا با اشاره به عملکرد این اداره و تبیین مشکلات مرتبط به آب و فاضلاب بخش شال مطرح کرد: مشکل اصلی آبرسانی به کوره های آجرپزی شال است که برخی از کوره های فعال و نیمه فعال بوده و برخی چاه های مجاز و غیر مجاز دارند.
وی افزود: نداشتن سند مالکیت از عمده مشکلات است که در صورت داشتن سند مالکیت می توانیم مشکلات آنها حل کنیم در 5 سال پیش در طرحی با احداث 3حلقه چاه میشد مشکلات آبرسانی کوره های آجرپزی را حل نمود اما به دلیل عدم تخصیص بودجه این مهم هنوز انجام نشده است.
زارع در خصوص موضوع برداشت های بی رویه از رودخانه تبیین کرد: مجوزها را اداره صنعت و معدن می‌دهد و ما فقط نظارت میکنیم تا مبادا تخلفی صورت گیرد در صورتی تخلفی انجام گیرد کارشناسان ما و صنعت و معدن آن را اعلام می کنند و ما از مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.
در ادامه این جلسه طاهرخانی رئیس اداره جهاد کشاورزی ضمن تبیین مشکلات این اداره تشریح کرد: عدم سند مالکیت از بزرگترین مشکلات این شهرستان است و در صورت داشتن سند مالکیت مشکل 90درصد اشتغال حل خواهد شد.
سپس آقای طاهرخانی رئیس اداره ثبت اسناد و املاک بخش شال توضیح داد: نداشتن سند مالکیت از بزرگترین مشکلات اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان است و طبق قانون باید زمین‌های زراعی 13-14هکتار باشند تا بتوانند سند مالکیت دریافت کنند و علاقه‌مندان می‌توانند در این راستا از سندهای مشاعی نیز استفاده کنند.
در ادامه این جلسه نجفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا با اشاره به عملکرد این اداره بیان کرد: کامل نبودن خانه فرهنگ شال از عمده مشکلات در اداره فرهنگ و اسلامی این شهرستان است که متاسفانه علیرغم تبیین مشکلات به معاون وزیر در سال 1395 هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
در ادامه این جلسه رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه شال گفت: درآمدزایی وظیفه آموزش و پرورش درآمدزایی نیستو با وجود تلاش‌ و پیگیری‌های متعدد ما توانسته‌ایم بسیاری از مشکلات را حل نماییم ولی مشکل اوقاف هنوز وجود داشته و نیازمند چاره‌اندیشی است.
سپس مهندس خلج شهردار شال ضمن تبیین فعالیت‌های شهرداری شال طی 4سال گذشته ابراز کرد: هنوز سیستم فاضلاب شهری به نتیجه نرسیده و نبود سایت زباله و هم‌چنین نگه‌داری احشام در منازل و فضولات آنها از دیگر مشکلات ما در این بخش است و متاسفانه مدیرعامل سابق آبفای استان در این زمینه حتی قدمی بر نداشته‌اند.
در پایان جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان شال آقای مرانلو با اشاره به مشکلات تیم های فوتسال از کمبودها در این راستا انتقاد کرد و افزود: کاش قهرمان استان نمیشدیم چرا که بچه‌ها برای مسابقات استانی از یکدیگر کفش قرض می گرفتند اما آیا در مسابقات کشوری نیز می‌شود با این شیوه بازی کرد؟!
1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها