خبرهای داغ:
معاون اجتماعی وزیر بهداشت در دامغان گفت: به منظور افزایش مشارکت مردم در کنترل بهداشت محیط، طرح محله‌های سلامت در دست اقدام قرار دارد که هم‌اکنون این طرح در ۱۵ محله استان های مختلف از جمله سمنان در حال انجام است.
کد خبر: ۹۰۰۷۸۹۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، محمد هادی ایازی در حاشیه افتتاح چهارخانه بهداشت روستایی دامغان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه ۷۵میلیون ایرانی با اجرای سامانه یکپارچه بهداشت، دارای پرونده الکترونیک سلامت شدند، ابراز داشت: با توجه به اینکه رویکرد دولت حرکت به‌سوی طرح الکترونیک و حذف کاغذ از سیستم اداری است بنابراین تلاش شد تا با یکپارچه‌سازی شبکه بهداشت مردم را از خدمات نوین بهره‌مند کنیم.

 وی بابیان اینکه هدف‌گذاری وزارت بهداشت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای اقشار مختلف مردم است، افزود: در این طرح افراد در هرکجای ایران تنها با ارائه شماره ملی از خدمات بهداشتی بهره‌مند شده و دفترچه‌های خدمات و درمانی حذف خواهد شد.

 معاون اجتماعی وزیر بهداشت بابیان اینکه مشارکت گسترده مردم در طرح‌های وزارت بهداشت به افزایش سلامت اجتماعی کمک می‌کند، ابراز داشت: قطعا وزارت بهداشت به‌تنهایی قادر به برطرف کردن مشکلات سلامت در جامعه نخواهد بود از این‌رو مشارکت بین بخشی دستگاه‌های مختلف و تعریف وظایف آن‌ها می‌تواند به تحقق اهداف سلامت کمک کند.

 ایازی در ادامه تصریح کرد: به منظور افزایش مشارکت مردم در کنترل بهداشت محیط، طرح محله‌های سلامت در دست اقدام قرار دارد که هم‌اکنون این طرح در ۱۵ محله استان های مختلف از جمله سمنان در حال انجام است که در این طرح بیماری‌هایی از جمله دیابت، فشاری خون و اعتیاد تحت نظارت بیشتری قرار خواهد گرفت.

 وی بابیان اینکه در طرح محله سلامت می کوشیم تا با برگزاری کارگاه به مردم آگاهی بیشتری دهیم، افزود: با توجه به اینکه بیشترین آسیب‌های اجتماعی کشور را مواردی نظیر حاشیه‌نشینی، طلاق، مفاسد فرهنگی و غیره شامل می‌شود بنابراین برای رفع این معضلات هر شش ماه نشستی با دبیران این بخش تشکیل و با احصاء مشکلات برای رفع آن چاره‌اندیشی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها